Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Tłok od Dio w Charcie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Panowie czy tłok od Hondy DIO 39mm będzie pasować do Charta skoro nie to co trzeba zrobić aby pasował. Bo znajomy kupił do skutera tłok od DIO i okazało się że nie pasuje a tłok jest firmy Piston Kit czyli nie taki najgorszy i chce sprzedać za śmieszne pieniądze (15zł) więc czy pasuje ?
Podkładka pod cylinder 2 mm by trzeba było. Odległość oś sworznia-krawędź denka tłoka w Charcie 26 mm, w Dio 28 mm.
Nie pasuje, na niektórych aukcjach można znaleźć schemat tłoka z wymiarami i masz tam podane jaka jest odległość, o której pisze Lagoon. Chciałem taki tłok kupić, ale uznałem, że do mojego silnika 50/4 wystarczy od MBXa, który pasuje bez problemu, a i tak na pewno będzie lepszy od tych dzisiejszych podróbek.
Bigsoft, od MBX'a nie pasuje, pasuje od MB/MT. To są 2 różne silniki, w MBX tłok jest na sworzeń 14 mm i na to trzeba zwracać uwagę.
Ciekawe, myślałem, że to od MBX, bo tak pisze na opakowaniu mojego tłoka: "HONDA 50 CC, MBX ⌀39,25". Tłok Meteor, zmierzyłem i średnica otworu na sworzeń wynosi 12mm.

Przeanalizowałem to co napisałeś. Popatrz na wyniki:

Źródło 1:
Tłok MB/MT dla 50cm3, tak jak pisałeś, sworzeń 12mm
http://allegro.pl/motojapan-tlok-honda-5...87584.html
Ale już 80cm3 MB ma sworzeń 14mm:
http://allegro.pl/nowy-tlok-mb-80-komple...30811.html

Źródło 2:
Ja mam taki właśnie tłok, tylko 39,25mm, a nie 39,50mm, sworzeń jak widać 12mm, a tłok jest sprzedawany pod nazwą zawierającą MBX,a nie MB czy MT:
http://allegro.pl/tlok-honda-mbx-meteor-...03549.html

Tłok MBX pod 80cm3 ma również sworzeń 12mm:
http://allegro.pl/tlok-honda-mbx-80-mtx-...11709.html
http://allegro.pl/motojapan-tlok-honda-m...46957.html


Źródło 3:


Tak wiem pojemności i chłodzenie inne, ale MB/MT sworzeń 14mm, MBX/MTX 12mm.

Źródło 4:
http://www.motor-tech.katowice.pl/katalo.../nowe.html

Źródło 5:
http://sklep.motor-land.com.pl/p-1172-tl...x--39-50-/

Wygląda więc na to, że to przy tłokach MB/MT występuje różnica w sworzniach, bo przy 50cm3 mamy 12mm, a przy 80cm3 już 14mm. Natomiast tłoki oznaczone jako Honda MBX mają sworzeń 12mm. Wiadomo nie mam doświadczenia, ale piszę co myślę, może jestem w błędzie i źle rozumuję, także jakby co to czekam na sprostowanie moich wypocin, bo sam chciałbym wiedzieć czy dobrze myślę, żeby nie powtarzać błędnych teorii Smile

W każdym razie mój tłok jest oznaczony jak pisałem wyżej i ma faktyczną średnicę na sworzeń taką samą jak w Charcie, 12mm.
Szukałem wczoraj tłoków od MBX i na wszystkie które trafiłem były pod sworzeń 14 mm, pojemności 80 cm3. Hmm, czyli wniosek można wysnuć taki, że nie ma co patrzeć na oznaczenia czy to MBX czy MB tylko po prostu szukać tłoka na 12 mm albo pytać sprzedawcy, bo na opisie jak widać nie ma co polegac. Sprzedawcy często sami nie wiedzą do jakiego to silnika i tak sprzedają po prostu, samemu trzeba sobie znaleźć. Dobrze że chociaż niektórzy sprzedawcy podają wymiar. ..
Widocznie tak jest. Ja właśnie jak szukałem tego tłoka, który kupiłem, to przeglądałem tylko te aukcje, gdzie podany był schemat z wymiarami, może dzięki temu udało się uniknąć problemów Smile

Czyli info dla innych kupujących tłok od Hondy: szukać tłoka do 50cm3 i sprawdzać wymiary.
Najważniejsze z nich to (dla 027):
- średnica otworu na sworzeń, oznaczana przeważnie jako małe "d": 12mm
- wysokość od środka osi otworu na sworzeń do krawędzi tłoka (bez denka), oznaczane jako "C": 25mm
szukałem tłoków i zauważyłem że tłoki nie mają wysokość od środka osi otworu na sworzeń do krawędzi tłoka (bez denka) 25mm tylko mają więcej ok 25,5mm niektóre mają 26,30 i nie wiem który kupić Big Grin Jak będzie nie dobry to się podkładkę da Wink
Więc od MB czy może od DiO ?
Nie wiem, gdzie ty szukałeś, ale wyżej masz link do tłoka firmy Meteor, który ma 25mm od środka do krawędzi. Taki kupiłem. Wydaje mi się, że jak nie planujesz jakiegoś kosmicznego seta, który będzie na 3 biegu kręcił powiedzmy 10.000 obr/min, to taki jak ja mam też da radę.

Zresztą nawet gdyby, to te 0,5mm skasujesz podkładką pod cylinder i akurat wątpię by była potrzebna dorabiana z np z alu.
2 uszczelki i też zda egzamin. Wg mnie lepszy od MBX/MB , ma niższe pierścienie przez co nie będzie charakterystycznego brzęczenia na wyższych obrotach i odcinki. Nawet te Piston Kity czy te najtańsze z allegro bedą lepsze właśnie ze względu na pierścienie.
(21-09-2013 21:08:41)Lagoon napisał(a): [ -> ]2 uszczelki i też zda egzamin.

W zasadzie miałem na myśli uszczelkę, a napisałem "podkładka", sam nie wiem czemu. Gambit 0,5mm lub 1mm załatwi sprawę Smile
Przekierowanie