Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mam ochotę na tego typu cylinder:
http://www.ebay.de/itm/230920772500?ssPa...1423.l2649
chyba czwarty bieg w skrzyni pójdzie na późniejsze plany.;
I jak prace się posuwają?
Prace idą w dwóch kierunkach. Projektuję tłumik i robię 4 bieg. Opanowałem wszystkie parametry programu do liczenia tłumika zrobiłrem papierowy model ściągnàłem materiał na tłumik kupiłem końcówkę tłumiącą kupiłem rurkę i teraz czekam jeszcze na drobne elementy z lasera i do dzieła. Zacznę podczas pobytu na święto zmarłych. Co do skrzyni to właśnie jest robiony wałek pośredni. Szukałem daleko a znalazłem w Kościanie firmę która ma zrobić ten wałek za 250 zł a nie 800 jak to inni chcieli. Co do cylindra o pojemności 94 ccm to kupię go na początku listopada we Włoszech. Całość chcę skończyć na wiosnę. Wtedy znów możemy poteoretyzować na temat silników 2 t.
Wtedy to liczmy na przekroczenie 130 km/h Chartem Big Grin
(14-10-2013 22:40:14)Simon napisał(a): [ -> ]Wtedy to liczmy na przekroczenie 130 zł km/h Chartem Big Grin

130 ZŁ? km/h

zł? Big Grin
130 złotych kilometrów na godzinę.
Czwarty bieg będzie tylko o 8 km/h szybszy od obecnej trójki. To przy koszu od 70tki. A jak starczy mocy to na koszu od 50tki 142 mi wychodzi dla 12 tyś. Obrotów. Wydech stroję na 11 tyś. Zobaczymy co uda się uzyskać. Dotychczasowe zmiany spowodowały że mam przytarte 4 tłoki w tym 3 zt tuning za kilkaset euro. Na tym forum wszyscy wszystko wiedzą ale nikt nie pisze że największym ograniczeniem tego tuningu jest temp. I brak możliwości korzystania z osiągów tych silników. Jak czytam to i chłodzenie wodą nic nie zmienia. Co do tłoków zt tuning to taki sam szajs jak mza tylko zamek mają w lepszym miejscu i nic nie brzęczy jak w normalnym simsonie ale jedno depnięcie i silnik stoi. Co do mocy to mogę wam dodać że ostatnio łańcuch od simsona jakiś wzmacniany po jednym sezonie porwał się i jak go obejrzał brat to jest cały pogięty. Zamierzam kupić stary czeski bo jest szerszy i chyba wytrzyma więcej.
Witam po długim niebycie wszystkich fanów tuningu charta. Ponieważ zanotowałem małe postępy w budowie skrzyni 4B do charta więc chciałem je opublikować. To jest wałek pośredni wykonany od początku nowy z moimi zmianami jakie zaprojektowałem:
http://w211.wrzuta.pl/obraz/09vc4sV6Xy8/20131113_091323
http://w211.wrzuta.pl/obraz/2J8kGaInzWM/20131113_091314
Teraz wykonują się zębatki i myślę, że do świąt powinny być gotowe. Jak będę je miał to odezwę się ponownie.
Jak chcesz zobaczyć jak wygląda oryginalny wałek od Choinki 4biegowej to mogę Ci pokazać Wink
Chętnie bym zobaczył. Szczerze mówiąc jako bajki uważałem opowieści o chartach czterobiegowych, ale jak zobaczę ten wałek to raczej uwierzę.
Trzeba przyznać że imponująco to wygląda, wiesz już mniej więcej jaki będzie koszt tej skrzyni na tip top ?
Gotowy wałek będzie utwardzony ? Czy może już został.
Na PW coś Ci pokaże a teraz patrz na to :F
http://www.fotosik.pl/u/slawek90/zdjecie...bum/656936 Jest to podobno wałek od Choinki 4Biegowej ale wygląda jak zwykły więc nie wiem co myśleć ^^
Wałek jest już utwardzony był wyżarzany w piecu. Sam wałek to 250 zł ale to dopiero 30% całej skrzyni, koszty zębatek jeszcze nie znam a do tego zostaje jeszcze zrobienie nowego programatora.
A jak rozwiążesz sprawę wałka głównego, wodzika i wałka krzywkowego ?
Ten wałek faktycznie wygląda ja oryginalny trzy biegowy, ale moim zdaniem może on też być do skrzyni czterobiegowej. Trzeba tylko wtedy całkiem inne zębatki wykonać i może na tym wałku też powstać skrzynia czterobiegowa. Ja nie wiem jaki jest koszt wykonania zębatek więc trudno mi powiedzieć co jest tańsze. W mojej koncepcji dwie zębatki miały pozostać oryginalne a dwie trzeba było zrobić nowe, ale warsztat nie słuchał się moich rysunków i zrobił wałek minimalnie mniejszy niż narysowałem i teraz kolejną trzecią też chyba zrobią nową, mówię o zębatce.
(16-11-2013 19:26:33)stqc napisał(a): [ -> ]A jak rozwiążesz sprawę wałka głównego, wodzika i wałka krzywkowego ?

Wałek główny zostaje bez zmian. Wodziki bo muszą być dwa będą wykonane z oryginałów jeden będzie bez większych przeróbek, trzeba go tylko z jednej strony troszkę podfrezować, drugi wodzik też zrobię z oryginalnego ale ten już będzie mocniej przerobiony. Co do programatora czy jak go nazywasz wałka krzywkowego to musi być cały kompletnie nowy, ale to już nie jest jakaś straszna filozofia. trzeba rowki frezować od nowa.
Przekierowanie