Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Blokada zdjęts była faktycznie e rozdzielaczu. Tersz zaczynam bać się tego pojazdu. Zastanawia mnie po co Niemcy ograniczali jej moc?
(08-05-2018 22:31:41)hohowski napisał(a): [ -> ][...] Zastanawia mnie po co Niemcy ograniczali jej moc?

Ograniczali, by można było jeździć nią na kategorię A2. Odblokowana przekracza 35 kW graniczne dla A2.
Witam wszystkich ponownie. Podziałaliśmy ponownie z chartem i zamontowaliśmy nowy (już trzeci) obrotomierz. Ten wreszcie działa prawidłowo tzn nie skacze i wskazuje w pełnym zakresie obrotów stabilnie. Może kogoś to zainteresuje bo było to możliwe dopiero po ściągnięciu przez Mielocha znaleziony przeze mnie filtra sygnału obrotomierza. W Polsce nie znalazłem go ale jest on na eBay. Filtr ten kosztuje około 130 zł i jest on zasilany z instalacji akumulatora a sygnał bierze z przewodu idącego od cewki wyzwalającej do cewkomodułu. Ma on taki zacisk na izolacji przewodu (jest to rodzaj pętli indukcyjnej), który opasuje przewód i widzi sygnał w nim idący do cewkomodułu. Obrotomierz ma jeszcze minimalne skoki w dolnym zakresie obrotów ale to jest już zupełnie do zaakceptowania. Polecam wszystkim ten układ mającym obrotomierz koso i nie mogącym dojść z nim do ładu.
Teraz musimy jeszcze pospawać ramę ale aż serce pęka jak pomyślę, że trzeba rozebrać pół motoru aby to zrobić.
Teraz większość czasu poświęcam Aprili, która jeździ jak szalona. Odważyłem się rozpędzić ją do 200 km/h i powiem, że dla mnie jest to wydarzenie. Na filmach widziałem te pojazdy jeżdżące nawet około 240 km/h ale moja chyba tyle nie pójdzie chyba że schowam się za owiewką. Mam na prawym cylindrze ciśnienie 8,5 bara a na lewym 10,5 bara - to chyba jest powód troszkę niższej mocy. Aby doprowadzić Aprilkę do stanu używania musieliśmy z bratem troszkę popracować m. in. oba gaźniki były tak zanieczyszczone, że katastrofa. Teraz pracuje pięknie choć dźwięk charta jest nie do pobicia. W silniku charta słychać świeżość i siłę. Aprilę chyba odremontuję ale to jeszcze nie w tym roku. Części do niej są w kosmicznych cenach.
https://youtu.be/LVEuhZCcg6Y
Mały filmik pokazujący pracę Charta. Zdobyłem kamerę na kask więc za jakiś czas nagram kilka filmików z jazdy zarówno Chartem jak i Aprilią.
Ale to się wkręca Big Grin no i te zegary, piękne szkoda że trzeba też "pięknie" za nie zapłacić. Czekamy niecierpliwie na filmik z jazdy tym bolidem.
Ten obrotomierz nie nadąża za tym silnikiem. Moja Aprilia mimo że to prawie sportowy silnik to pracuje jak muł przy tym Charcie.
Hej, kup może coś takiego, to łatwiej będzie porządnie nagrać coś.

http://maclean.pl/index.php?option=com_d...Itemid=110
Mam takie coś. Przy 100 km / h telefon kładzie się i skacze i nic z tego nie wychodzi. Teraz testuję kamerkę mocowaną do kasku.
Kilka filmików z jazdy Chartem
https://youtu.be/ldHxfJiqTnM
https://youtu.be/wsHT9Z-s5xM
A tu jak Chart jeździ z Aprilią
https://youtu.be/hTmaw7KRTs0
Ciekawy projekt przeczytałem go w 90% I zaskoczylo mnie ile pracy zostalo włożonej w Charta a w szczególnosci w silnikSmile.
W chwili obecnej pracuję nad piątą tarczą w sprzęgłem. 4 tarcze w żaden sposób nie dają rady sobie z tym silnikiem. Kolejny temat do przerobienia to wahacz. Też dostał luzów.
Może zamiast wkładać tarcze korkowe, wysłać stare tarcze do jakiejś firmy zajmującej się regeneracją, może znajdą jakiś lepszy materiał do tych tarcz?
Może to dobry pomysł ale robię już rysunki pod laser większych tarcz i zrobię je z blachy 1 mm plus okładziny i przekładki 1 mm to pozwoli mi na włożenie pięciu tarcz z większą niż oryginalna bierznią trącą o przekładki. To pozwoli chyba schamować moc tego silnika i przenieść ją na koło.
Oo, to już powinno dać radę. Sprężyna dociskowa zostaje oryginalna?
Tak sprężyny nie zmieniam. Szukałem długo jakiejś mocniejsze lecz poddałem się. To sprzęgło które chcę wykonać będzie większe jak w Jawie 175 ccm - brat ma taką obecnie rozebrany.
Przekierowanie