Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Ciągle nie mam tłumika.
Wiem że to już któryś post tego typu Big Grin ale ten temat to jest jakaś masakra, przeczytałem cały z zapartym tchem i wypiekami na twarzy. Szacunek, na prawdę
Dzięki takim komentarzom chce mi się dalej w to bawić. Gorzej będzie jak ten silnik 94 ccm po zapaleniu zawiedzie mnie i nas wszystkich. Aż boję się go wkładać w ramy.
A co będzie jak nie włożysz go do ramy i będzie leżał na półce a w rzeczywistości będzie elegancja francja? Big Grin Poprzeczka jest podniesiona wysoko i aż się nie chce wierzyć że da się to przebić ale z drugiej strony jest wiedza i zaangażowanie, są umiejętności, konstrukcja przemyślana a nie wytwór fantazji więc czemu miałoby się nie udać
Ten silnik ma tyle tak daleko idących zmian że aż strach myśleć co może się dziać choć z drugiej strony każdy detal ma dopieszczony do granic moich możliwości. Jak tylko dokończę tłumik to z pewnością założę ten silnik ale zrobię to raczej po sezonie bo obecny lata jak miło.
Witam wszystkich
Tłumik prawie skończony, dzieło sztuki to może to nie jest ale wstydził za niego też nie będę się. Spawacze mają szalone problemy aby te tłumiki pospawać. Dałem to drugiemu innemu gościowi i też przy nim napocił się i nie wyszło to tak jakbym chciał ale tak musi już być. Zostało jeszcze spasować prawy boczek bo zahacza o ten ogromny gaźnik, zrobić instalację elektryczną i przekładać w ramy.
https://www.bikepics.com/pictures/280322...210-tuning
https://www.bikepics.com/pictures/280312...210-tuning
https://www.bikepics.com/pictures/280322...210-tuning
https://www.bikepics.com/pictures/280322...210-tuning
https://www.bikepics.com/pictures/280322...210-tuning
Fajnie to wygląda, ale mam wrażenie graniczące z pewnością, że na tym kolanku dolotowym trochę mocy padnie Confused
Zobaczymy jak to będzie. Pierwszy silnik 70 ccm jaki zrobiłem podłączyłem prowizoryczne do wydechu kolankiem hamburskim 90 stopni i zwykłą nie stożkową rurą. Silnik ten ku mojemu zdziwieniu szedł ja rakieta choć zacierał tłoki. Kiedy przerobiłem ten sam tłumik zgodnie z projektem wydech stracił moc choć łuki miał łagodne i reszta była zgodna z projektem. To doświadczenie utwierdziło mnie że nie swoboda wydechu a jego obliczony rezonans jest najważniejszy. Musiałem tak wykonać wydech bo cylinder polini ma porosty kanał wydechowy a nie pochylony jak simson. Jeśli wychodził bym łagodnym łukiem to wszedł bym w przednie koło chyba. Zobaczymy jak to zagra ale nawet jak kilka koni odejdzie to może reszta to lepiej zniesie. Ten cylinder w takim wykonaniu jak go mam sięga nawet do 30 koni jak wyjdzie 25 to mi wystarczy a jeśli nie to zrobienie łagodniejszego kolanka jest też możliwe - w pewnym zakresie. Zobaczymy na próbach.
I jak te tuningi? Czekamy z niecierpliwością na testy tego rezonatora!
W ostatnią sobotę popracowałem troszkę i w zasadzie wszystko skończyłem. Położyłem instalację, dopasowałem prawy boczek, dokończyłem układ chłodzenia, szczepiłem kołnierz pod końcówkę tłumika. Zostało ją tylko obspawać na dobre założyć kilka opasek na węże i przełożyć całość w ramy charta. Aż boję się tego robić. Pobawiłem się biegami i kopiąc starterem bez świecy wszystkie cztery biegi wchodzą leciutko i płynnie. W zasadzie można by go tak zapalić. Jak znów znajdę chwilę to z bratem zrobimy przekładkę.
z niecierpliwoscia czekam na kolejne 51 stron watku. jezdziles tym chociaz raz? przydalby sie spis tresci.
Mam parę fotek z obecnego stanu ale coś ta strona ze zdjęciami działa kiepsko. Nie wiem czy dam radę coś załączyć.
Wrzuć na imgur.com i podrzuć linki
Przekierowanie