Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Kurcze, 16,4 km w 027 z Nowej Dęby. Całkiem dobry wynik. Oszałamiający... Simsony te najlepsze tuningowane dochodzą do 20 km ale nie porównujmy konstrukcji silnika loo Jestem pod wrażeniem, chart mocniejszy od etz 150
Simsony z pojemności 77 ccm nie mają większej mocy. Czemu ty masz kompleksy budowa simsona niczym nie różni się od charta. Jak podkręcę mu obroty tzn. wykonam tłumik na wyższe strojenie to i moc będzie wyższa. Jedyne czego w charcie brakuje to 4 biegu i wtedy będzie on lepszą konstrukcją do tuningu jak simson. Wał charta jest szerszy jak simsona przez co ma mocniejsze trzymanie sworznia a dodatkowo w charcie jest piękne miejsce w karterach na membranę czego nie ma w simsonie.
Może ten silnik miał być super torpedą z membraną? krejzi
Ten silnik był jak na tamte czasy całkiem dobrą konstrukcją, brakowało mu jedynie poprawienia kilku elementów i faktycznie byłby to pojazd który mógłby zastąpić wiele motorowerów nawet tych z dzisiejszych czasów.
właśnie biegi. Simson fabrycznie wychodził w 4, teraz ludzie robią juz nawet 6. Ciężko by Ci było zrobić to w charcie Wink
(06-11-2016 22:22:10)komarinho napisał(a): [ -> ]właśnie biegi. Simson fabrycznie wychodził w 4, teraz ludzie robią juz nawet 6. Ciężko by Ci było zrobić to w charcie Wink

Czy ty w ogóle wiesz co piszesz? To że miał 4 biegi to akurat żadna specjalość skoro z 1b na 2b był spory przeskok, to że teraz kombinują z 5b racing i 6b ma na celu zminimalizowanie przeskoku a jednocześnie nadanie dłuższego ostatniego biegu.
Panowie nie kłóćmy się. Miałem nie pisać o tych biegach ale dotknę i tego tematu. Ostatnio robiłem Suzuki o mocy coś koło 6 km i 6 niegowej skrzyni. Dokładnie robił go brat. Silnik po szlifie chodził pięknie. Jest to mały krosik. Właściciel po dotarciu go próbował sił z seryjnym wyjeżdżonym simsonem z 4 biegami i jak myślicie jaki był wynik? Kros nie miał szans z o połowę słabszym simsonem. Skrzynia w tym Suzuki miała tak piekielnie krótkie przełożenia że ich zmiana mocno wydłużała przyspieszenie na normalnej drodze. W terenie zaś simson nie będzie miał szans. Nie wystarczy zrobić 6 biegów trzeba jeszcze dobrać ich przełożenia do potrzeb i do charakterystyki silnika. Simsony z skrzynią 6 biegów też z pewnością nie mają wiele szybszej 6 tki od seryjnej 4 ki bo rozstaw wałków na to nie pozwoli. Dodatkowo jeśli znacie rozwiązanie skrzyni simsona to wiecie że każda kolejna para zębatek powoduje pocienienie pozostałych i osłabienie każdego z biegów. Do skrzyń tuningowych simsona wykonywano wałek pływający bardzo twardy ponieważ kulki wciskały się w niego. Nigdy nie używałem seryjnej skrzyni simsona w silniku o mocy kilkunastu koni ale cienko ją widzę w tej roli. Rozwiązanie skrzyni z charta jest zupełnie inne i jest ono zbliżone do rozwiązań stosowanych np w silniku z AM6. Ja zakładam że 4 biegi wystarczą mi na szosie w zupełności. Chart ma bardzo długie 3 biegi oryginalne a ja dołożyłem do nich 4 nazwijmy to nadbieg pozwalający rozpędzić go do jeszcze wyższej prędkości. Jak biegi okażą się za długie to je skrócę przez zamontowanie zębatki zdawczej 13 zębów. Nie potrzebuję na szosie 6 biegów choć coś koło pięciu by przydało się. W motocyklach osiągających 200 km/h to 6 biegów to minimum ale w takich powiedzmy mini krosach to całkowity przerost formy nad treścią. Nie wiem czy jasno wszystko napisałem ale podsumowując 3 biegi to mało a 6 to troszkę za dużo.
Tak dokładnie chodziło mi o zębatki danego biegu. W skrzyni z pływającym wałkiem szerokość zębatek limituje możliwość zastosowania odpowiednio dużych kulek blokujących daną zębatkę i to jest jeszcze słabszy punkt choć do seryjnych silników to piękne rozwiązanie i w zupełności wystarcza na wiele tysięcy kilometrów.
Tu w kilku kwestiach zaprzecze Smile A no to zaczynająć , w Simsonie bez problemu można zrobić bezposrednie wypełnianie , troszke pomyslec miejsca jest pod dostatkiem . A co do skrzyni to w skrzyni piecio biegowej , 5b ma calkiem inne przelozenie , 6b co aktualnie robia niemcy zostalo wszystko wyliczone , ZT sprzedaje 5b w których już dawno zniwelowano przeskok z 1 na 2 . Nie rozumiem o jakich wbijących kulkach to wgl mowa , gdzie sety sporo mocniejsze od oweg charta latały niegdyś na seryjnych skrzyniach i nic sie nie sypło ..
Nie będę polemizował o simsonie bo można tu pisać bez końca i nic z tego nie wyniknie. Zadam tylko jedno retoryczne pytanie: Czy możesz przytoczyć jeden przykład skrzyni biegów o konstrukcji simsona w motocyklu o mocy powiedzmy większej niż 20 kM? Jeśli to taka wspaniała technologia to czemu nie jest stosowana do dziś? Nie piszmy dalej o porównaniu tych dwóch silników. To nie ma sensu.
tak wgl to jaki to ma set?
coś czuje że tu gówno-burza wyjdzie a szkoda bo temat ciekawy.
Żadna gówno burza , chciałem dodać swoje zdanie Smile Nie mówię że skrzynia simsona jest najlepiej rozwiązana ,tylko ze przy setach simsonowskich 15-25 kucy 5b sie nie sypia gdzie sa nowe produkcji , 4b nie spotkałem żadnego przypadku by się coś stało , no chyba ze łożysko od skrzyni się rozsypało i wykruszyło zęby Wink
(21-10-2016 01:39:01)Quake96 napisał(a): [ -> ]I co do tego się zgadzam Smile Nam mówił to samo. Seryjny chart nie miał 4 biegów, bo kazano ciąć koszta. Ale prototyp takową skrzynię miał, dlatego też uważam, że tutaj wspomniana przeróbka mogła nie wymagać poszerzania karterów.

Seria z 87 podobno miała dłuższy trzeci bieg. Jeżeli tak było, to mogła to być pozostałość po tej skrzyni czterobiegowej. Wyrzucili bieg 3, i 4 został nadbiegiem. A w tych produkowanych seryjnie trójka została jeszcze skrócona.

Czy kanilox rozpołowił ten prototypowy silnik ? Czy gdzieś sprzedany już ?

Macie gdzieś te materiały z rozmowy z Panem Stalewskim ?
A który to był odcinek ? Bo na pierwszej stronie YT wywala mi film Bosza ze szlifem cylindra rozwiertakiem :F
Przekierowanie