Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Marcin to prawda, że kolega który robił mi to tulejowanie nie postarał się tym razem zbyt mocno. Sam zwróciłem uwagę na brak tej symetryczności w wykonaniu kanałów, cóż tak to zrobił i nic na to nie poradzę. Mam jednak pewne wątpliwości czy jest to aż tak istotne.
Zacznijmy od początku, pierwsze próby robiliśmy bez obrotomierza i tylko na pierwszym biegu bo jest zima i nie ma co szaleć po wsi. Tak na słuch wydawało nam się, że silnik kręci się do niższych obrotów ale teraz młody założył obrotomierz i silnik osiąga na luzie te same obroty co 70 ccm. Silnik ten jest też znacznie mocniejszy od 70 ccm i lepiej ciągnie u dołu dodatkowo nie ma najmniejszego przytkania przed reso. Przy testach silnik miał za dużo paliwa, mówiłem o tym młodemu ale ze względu na brak jego dotarcia sam chciał aby tak zostało. Teraz lekko przeregulował gaźnik i silnik rozpędza się dużo lepiej. Ja jeszcze dodam od siebie, że brakuje mi w tym duecie (cylinder i wydech) charakterystycznego dzwonienia wydechu jakie było słychać w 70 ccm i to na początku budziło moje zaniepokojenie, że nie ma reso. Podsumowując to nie ma nad czym płakać bo jest znacznie lepiej niż na 70 ccm a pojemność wzrosła jedynie o 7 ccm. Jest jeszcze jedna sprawa: tu gdzie wydech (kanał wydechowy) 70 tki jest w najwyższy jest on też bardzo szeroki w stosunku do tego z 77 ccm bo tu jest przegroda i to bardzo szeroka czyli jakby porównać szerokość wydechów w samym szczycie to szerszy wydech ma 70 tka i to może powodować, że u góry ten silnik może nie zwalać z nóg, ale tak naprawdę to nikt z nas jeszcze tego nie sprawdził. Gazując na wolnych obrotach tego się nie da potwierdzić. Postaram się podszlifować go jeszcze i minimalnie podrównać te wydechy i powinno być wszystko ok. Jeśli tylko potwierdzasz, że wzrost pojemności nie powinien mieć wpływu na wymiary tego wydechu to cylinder ja już sam opanuję. Tam jest jeszcze jeden szkopuł - kolega który robił tuleję nie wiem po co i czemu podniósł bost port powyżej płuków głównych i pomocniczych i to mi się bardziej nie podoba.
Kolego Marcin jest jeszcze coś - ten cylinder ma wydech o około 1 mm wyżej czyli na wysokości nawet nie całe 25 mm co daje mi z obliczeń jakieś 181 stopni albo więcej otwarcia a ten do którego liczyłeś wydech ma 176 lub nawet mniej, weź to jeszcze pod uwagę choć jak patrzę w program do liczenia wydechów to nie zmienia to zbyt wiele przy tych samych wymiarach wydechu.
Cytat:Mam jednak pewne wątpliwości czy jest to aż tak istotne.
Nie mam zamiaru ciągnąć tematu dalej. Skoro tak uważasz, tak rób Smile

Cytat:Jeśli tylko potwierdzasz, że wzrost pojemności nie powinien mieć wpływu na wymiary tego wydechu

Taki wzrost pojemności, nie. W tym przypadku największe znaczenie ma kąt wydechu i średnica wylotu, które mimo, że są inne, nie spowodują aż takiej zmiany.
Marcin przyznaj się liczysz te wydechy z programu Martina Hepperle.
Pudło, nawet nie wiem co to za program Smile

Masz na myśli to?
http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm
Jedyny wytwór tego gościa jaki znam... Średnio przydatny Smile

Jest jeszcze silencer.app oparty na javie,ale on wykorzystuje algorytmy jeningsa... Stosowane jeszcze w latach 60-70... Dobre, ale jedynie do zastosowań modelarskich Smile Natomiast ma bardzo fajny aplet obliczania końcówek tłumiących, z którego niegdyś korzystałem.
[attachment=7859]Chciałem wam pokazać programik do liczenia wydechów jaki udało mi się uzyskać. Nie wiem czy dopnie się do odpowiedzi.
Chciałem wam pokazać programik do liczenia wydechów jaki udało mi się uzyskać. Nie wiem czy dopnie się do odpowiedzi.
(18-01-2015 16:31:27)hohowski napisał(a): [ -> ]Chciałem wam pokazać programik do liczenia wydechów jaki udało mi się uzyskać. Nie wiem czy dopnie się do odpowiedzi.
Chciałem wam pokazać programik do liczenia wydechów jaki udało mi się uzyskać. Nie wiem czy dopnie się do odpowiedzi.

Pokaż, chętnie zobaczę coś nowego Wink
I co można pobrać aplikację?
Macie jakieś opinie.
Normalnie pobrałem Wink
Również pobrałem. Fajna opcja w tym programiku to 2 kąty za walcem a reszta w sumie to samo co ec2, podobnie się to wszytsko oblicza, interfejs troche inny ale do ogarnięcia.
Z tym że i tak wole liczyć wydech na papierze bo mam większe pole do popisu i mogę zastosować taką ilość kątów jaką chce, ale wiadomo metoda ta jest bardziej pracochłonna.
Powiem szczerze Janusz, że to dla mnie zaskoczenie że liczysz wydech ze wzorów, które pozwalają na wykonanie wieloczęściowego dyfuzora, byłem pewien, że wydechy robił dla ciebie Marcin. Może podzielisz się takimi wzorami bo Bella przestudiowałem i on nic takiego nie opisywał w tamtych czasach.
Marcin liczył mi tylko jeden wydech.
Wzory jakie używam to wzór na długość rezonansową, proporcja na średnice walca, a reszta to proporcje z bella i te wyciągnięte z doświadczenia. Nie używam żadnych specjalnych wzorów.
Nawet wymiary liczy za mnie program po odpowiednim podstawieniu danych bo po zaprzątać sobie głowę i czas matmą i stosem obliczeń jak może zrobić to za nas program.
Ja tylko układam długości poszczególnych części proporcjonalnie, potem stożków a na końcu liczę średnice z kątów jakie zaplanowałem i tyle.
Wymiary liczy za mnie ec2.
Ktoś może powiedzieć że to lipna metoda, efekt jest ten sam co liczyć wszystko wzorami matematycznymi. Tylko po co jak można dużo szybciej?
Taki wydech może policzyć w zasadzie każdy we własnym domowym zaciszu. Wystarczy w sumie wiedza z opracowania Bellowskiegi i holenderskiego, troche logicznego myślenia i chęci oczywiście.
Jeśli ktoś uważa moją metodę na liczenie wydechów za mało profesjonalną jego sprawa, ma do tego pełne prawo. Takie wydechu liczę głównie dla własnych potrzeb lub do testów i jak na razie wszystkie kt. zostały pospawane spisują się lepiej niż liczone bezpośrednio z ec2.
Ja tylko próbuję rozszyfrować sposób liczenia Marcina, który liczy końcowy stożek z 3 elementów. Nie znalazłem jeszcze programu który ma taką funkcję, choć jak patrzę na strony z typowo wyścigowymi silnikami to wydechy mają góra z dwóch elementów czyli z dwóch różnych kątów a nie trzech jak robi to Marcin. Opracowania Bella nic nie mówią na temat różnych kątów końcowego stożka więc nie bardzo wiem jak to liczyć.
Ja mam 5 stożków na końcowym jakby to kogoś interesowało ale jeszcze nie przetestowane.
Żeby nie być gołosłownym: http://p1.bikepics.com/2014/07/06/bikepi...3-full.jpg
Jakby co to można usunąć gdybyś miał coś przeciwko temu co wkleiłem.
Jak to liczysz?. Rozumiem, że stożki maja różne kąty bo szkic wprowadza troszkę w błąd ponieważ wyglądają jakby miały taki sam kąt.
Do jakiego cylindra ta średnica początkowa 39 mm?
Do cylindra 114cc.
Sam próbuje pojąć to jak się liczy wydechy więc jeśli to nie jest tajemnicą to fajnie by było jakbyś wytłumaczył jak to liczysz Tongue
Przekierowanie