Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
A oto mój nowy cyinder o pojemności 77 ccm do wcześniej już pokazanego tłoka Wossnera. Może podczas przerwy świątecznej uda mi się to zamontować w silnik to pokażę jakiś filmik z pracy tego cylindra.
http://www.bikepics.com/pictures/2714254/
http://www.bikepics.com/pictures/2714255/
http://www.bikepics.com/pictures/2714256/
http://www.bikepics.com/pictures/2714257/
http://www.bikepics.com/pictures/2714258/
http://www.bikepics.com/pictures/2714259/
http://www.bikepics.com/pictures/2714260/
Przeprowadziłeś już jakieś testy nowego cylindra? Bo pewnie nie tylko ja jestem ciekaw efektów Big Grin
Ja również śledzę temat i czekam na dalsze efekty prac.
Wczoraj wszystko poskładaliśmy i wieczorem zrobiliśmy mały test. Powiem wam że robi się już to wszystko niebezpieczne bo do tej pory przekręcaliśmy manetkę do oporu i czekali na efekty. Zdażało się że przód podnosił się do góry ale tylko niewiele a wczoraj młody wpadł w przerażenie bo teraz można się na tym wynalazku zabić. Mój brat mający 100 kg nie bardzo na początku mógł tego charta ujażmić i nie jest to przesada uwieżcie. Silnik ma bardzo dziwną charakterystykę zupełnie inną niż 70 tka. Ciągnie od bardzo niskich obrotów i niw wyczuealne jest przejście w rezo ale źle pracuje u góry tzn. nie osiąga za wysokich obrotów. Nie mamy podłączonego obrotomierza więc nie wiem jak wysoko się kręci. Obrotomierz koso jest opanowany i będzie wskazywał prawidłowo ale musimy polutować nasz prowizoryczny układ w całość i wtedy go podłączymy.
Może jutro coś nakręcę ale u nas jest lodowisko i nie wiem czy warunki pozwolą nagrać coś ciekawego.
Jeżeli chodzi o obrotomierz, to ruszył na jednym z układów, które omawialiśmy przez email, czy wykombinowaliście coś innego?
Z obrotomierzem zrobiłem coś co chyba z prawdziwą elektroniką kłóci się ale działa. Otóż sygnał z cewki wyzealającej puściłem przez jeden z regulowanych rezystorów 100 k i tak go regulowałem aby były wskazania wolnych obrotów prawidłowe czyli prawie na maksymalną jego oporność. Obrotomierz wtedy ma prawidłowe wskazania tak do około 8 tyś. Powyżej tych obrotów wskazówka zaczyna być niestabilna. W celu wyeliminowania tych zakłóceń sygnał za tym pierwszym opornikiem nazwijmy to zwarłem do masy przez diodę zenera 5,6 v ale jak była ona sama to obrotomierz zatrzymywał się na jakiś 4 tyś. i dalej nie szedł. Połączyłem więc szeregowo tą diodę z drugim identycznym rezystorem regulowanym i tak ustawiłem jego rezystancję że obrotomierz zaczoł wskazywać również i wysokie obroty i to bardzo stabilnie. Takim to amatorskim sposobem okiełznałem ten chiński szajs. Mam już wszystko też do licznika tylko dałem przejściówkę do impulsatora do ocynkowania i musimy pomalować drugi uchwyt do tego licznika. Powiem tak o mały włos nie poddałem się już z tym obrotomierzem.
Raczej się nie kłóci. Po prostu dostroiłeś sygnał metodą prób i błędów, a skoro udało się to zrobić tak, że obrotomierz już nie wariuje, to gratulacje Smile

Czyli jednak metoda z opornikiem i zenerką zadziałała. Proste i jak widać skuteczne Smile
Czyli kosso to poprostu już jedno wielkie dziadostwo skoro takie jaja się dzieją.
Co do silnika to jakie wysokości okien? Takie sam jak 70cc czy coś zmieniane? Możliwe że na wysokich brakuje już powietrza i trzeba by dać jakiś wydajniejszy filtr bo nie wiem czy macie coś większego czy przerobiony seryjny. Wg. mnie to tylko kwestia regulacji silnika i wysokie będą jak należy. Niskie skoro są mocne to tylko się cieszyć bo wiadomo jak to bywa, często poniżej rezo wcale nie chce jechać Wink
Zapytam jeszcze jak sprawy ze skrzynią biegów?
Jeszcze wracając do obrotomierza to często z pozoru banalnie proste rozwiązania są najskuteczniejsze Big Grin
Co do okien to są na wysokości około 25 mm a 70 ccm ma okna na wysokości 26 mm. Zgodnie z terią to ten 77 powinien pracować lepiej na wyższych a wyszło inaczej. Trzeba też pamiętać że wydech był liczony pod 70 ccm a zmieniając pojemność na wyższą strojenie obniża się. Tak mi wychodziło w programie do wydechów. Co do cylindra to mam zamiar rozszerzyć kanał wydechowy w górnej części. Co do dolotu to jest oryginalny i faktycznie może być trochę ciasny. Sprawdzę to też.
Co do skrzyni to mam obiecane dwa wałki po nowym roku ale to już tyle razy mi obiecali zrobić że sam nie wiem czy można wierzyć tym magikom.
Kiedy wpadnie jakiś filmik?
(01-01-2015 22:36:55)romet200 napisał(a): [ -> ]Kiedy wpadnie jakiś filmik?

(01-01-2015 19:43:11)hohowski napisał(a): [ -> ]Może jutro coś nakręcę ale u nas jest lodowisko i nie wiem czy warunki pozwolą nagrać coś ciekawego.
Oryginalny dolot dławił mi zwykłe 50/4, a gdzie taka pojemność Wink
Chłopaki z filmu nici bo leżę w łóżku z gorączką a młody nie ma jak coś nakręcić. Jak dojdę do siebie to coś nakręcę.
Witam wszystkich. Doszedłem do siebie ale i musiałem wrócić do Kościana a młody wysłał mi taki filmik pokazujący pracę obrotomierza po zastosowaniu naszego "modułu" korygującego sygnał z cewki wyzwalającej. Jest to oczywiście silnik 77 ccm z tłokiem Wossnera.
https://www.youtube.com/watch?v=e7uWsY4O...e=youtu.be
(22-11-2014 15:21:38)hohowski napisał(a): [ -> ]Witam wszystkich ponownie. Mam pytanie czy ma może ktoś możliwość podania wymiarów oryginalnego tłumika polini do cylindra big evo?
A tak na marginesie. Obecny tłumik projektowany prze Marcina jest naprawdę godny polecenia. Silnik ma ogromną moc przy co najważniejsze dużo mniejszym zużyciu paliwa. Silnik pali znacznie mniej niż pierwotnie mimo, że założyliśmy dyszę w gaźniku większą niż na poprzednich tłumikach.

Dziękuję, dziękuję.

Niestety nowy garnek, ma problemy z charakterystyką. Wielu z Was się dziwi, Hohowski prosi o wyliczenie kolejnego wydechu, ale niestety przyczyna jest inna. Wydech był liczony pod bardzo podobny cylinder i różnica nie mogła być aż tak wielka... Z początku wyglądało to na typowe problemy z regulacją zapłonu tudzież, gaźnika. Ale dziś ujrzałem fotki garnka...
Jeśli ktoś się przyjrzy...



Nie muszę chyba wiele tłumaczyć, prawda? Wink nie bez powodu silnik dwusuwowy, nazywa się silnikiem o płukaniu symetrycznym...
Przekierowanie