Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
no prosze. Big Grin od jakiego moto ten wossnerek?
Yamaha YZ80 82-83r Symbol tłoka widzicie 8185 nominał, są one też na szlify. Trzeba jedynie pod cylinder podłożyć podkładkę o grubości 1-1,3 mm bo wysokość od sworznia w tym tłoku wynosi 27,3 mm.
Zatrzeć wossnera graniczy z cudem Smile
To samo słyszałem o tłokach ZT - Tuning a wykończyłem ich chyba z 5 szt.
Zt-tuning jest produkcji barikit ,i tutaj się da zatrzeć.
Natomiast wossner jest kuty,znajomy jeździł crossem (honda cr250) około miesiąca nie robiąc mieszanki tylko lejąc czyste paliwo i wtedy się zatarło,potem brat go kupił zrobił i u nas przejeździły jeszcze 2 takie wossnerki które wymienialiśmy ze względu na przejechane godziny.
Mam nadzieje, że będzie tak chodził jak piszesz, wiem że to tłok kuty jest ciężki i to mnie też martwi bo rozważy mi cały układ jeszcze bardziej jak obecny ZT Tuning ale zaryzykuję i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Jeżeli będzie wszystko szczelnie i nie będzie stukowego to nie ma nic prawa stać się,no oczywiście jeżeli nie przekroczysz temperatury Smile
I tu trafiłeś w sedno. Jak nie miałem czujnika temperatury to nie miałem pojęcia jak szybko rośnie temperatura w tym silniku. Teraz nie zatarłem już od dłuższego czasu żadnego z cylindrów. Ale wystarczy 1-2 km przejechać z prędkością 90-100 km/h i silnik ma 110-120 stopni C. Jak nie odpuścisz to silnik sam sobie odpuści. Cylinder Simsona ma za słabe chłodzenie do takich mocy i obrotów dlatego niestety każdy tłok moim zdaniem jest do zatarcia jak temperatura pójdzie za wysoko bo to raczej nie tłok a pierścień zaciera się wtedy.
Na simsonowskim strojeniu robią nawet i 100ccm na nie niskim strojeniu,i jeżdżą nie narzekają na temperaturę Wink
Wossner jest do lc czyli nie jest jakoś straszenie odporny na temp ale jego zaletą jest to że puchnie całą powierzchnią a nie tak jak tłoki niższej klasy że miejscowo.
Nie wiem jak inni, ja piszę jak to u mnie wygląda, odkąd pilnuję temperatury wszystko jest ok a wcześniej poszło kupe kasy na te zatarcia. Faktem jest że obecnie opóźniłem też zapłon do około 1,5 mm (dokładnie już nie mierzyłem) i to też spowodowało zmniejszenie temperatury. Ja jak i mój brat ważymy pod 100 kg i to też ma z pewnością znaczenie. Gdybym miał 20 lat i 60 kg wago to z pewnością i ten silnik miał by lżejsze życie.
Kute tłoki puchną bardziej niż zwykłe odlewane ale równomiernie.
Każdy tłok jest do zatarcia, wystarczy za duża temperatura i nie ma bata musi zatrzeć, bez różnicy czy to chinol za 20zł czy wossner za 400zł.
Jedyna rada jest taka żeby pilnować temperatury i możliwie jaknajlepiej zadbać o chłodzenie silnika, czyli bardzo dokładna i skrupulatna regulacja zapłonu i gaźnika w pierwszej kolejności.
Czasem lepiej jak silnik ma lekko bogatszą mieszanke niżeli na styk bo temperatura będzie na pewno niższa.
A co do simowego gara to seryjne żebra brakują już przy mocnym 60cc nie mówiąc o 70cc osiągającym ponad 12tyś. obrotów, a że już nie wspomne o 100cc w seryjnym radiatorze gdzie zasilania maleńkie co jeszcze bardziej potęguje wzrost temp. niekiedy sięgający nawet 180* co kończy się tylko na jeden sposób zatarcie lub nawet stopienie denka tłoka.
Sama waga kierowcy też na pewno sporo przyczynia się do wzrostu obciążeń silnika, nie ulega to wątpliwości.
Pozdro.
Tu się z Januszem muszę niestety zgodzić bo gdyby simsonowski cylinder wystarczał to ZT-Tuning nie szukało by innych cylindrów do tuningu takich jak cylindry od Hondy Jak nie mylę się CBR która ma ogromne użebrowanie i pozwala zrobić całkiem mocną 85 ccm
Małe sprostowanie chodziło o cylindry od hondy mtx chłodzonej powietrzem.
Z powodu wysokiego zniesmaczenia kolegi Marcina usunąłem zdjęcia projektów jego tłumików.
Witam wszystkich ponownie. Mam pytanie czy ma może ktoś możliwość podania wymiarów oryginalnego tłumika polini do cylindra big evo?
A tak na marginesie. Obecny tłumik projektowany prze Marcina jest naprawdę godny polecenia. Silnik ma ogromną moc przy co najważniejsze dużo mniejszym zużyciu paliwa. Silnik pali znacznie mniej niż pierwotnie mimo, że założyliśmy dyszę w gaźniku większą niż na poprzednich tłumikach.
Przekierowanie