22-10-2014, 01:07:04
Tak, przyznaję moim błędem było obcięcie wydechu na obrotach, a może nie tyle błędem, co wynikiem skupienia się na skrzyni trzy-biegowej. Chciałem osiągnąć jak najlepszą elastyczność na tym wydechu... Bałem się o dziurę przedrezonansową po przejściu z 2 na 3. Apropo "dołu" w dwusuwie... Przeprosiłem za to.
Nie wiem, uważam że rezonans trwający od 4 do 10k rpm, jest całkiem dobrym wynikiem. Dla przykładu znaczna większość silników AM na sportowych wydechach ma rezonans pomiędzy 6,5-7k rpm a 10-11k rpm. Z kolei jeśli chodzi o zestawienie kątów, stinger i wielkość walca środkowego, o którym wspominał Janusz... Kąty - jeśli ktoś zagłębi się troszkę w trygonometrię sam je odgadnie. Jeśli nie, niech pozostaną tajemnicą mojej marki Stinger? Stinger jest liczony z najprostszego wzoru podanego w opracowaniu wydechów rezonansowych z pracy magisterskiej już leciwego Polskiego inżyniera, który to udzielił mi wielu przydatnych wskazówek. Średnica walca? Najważniejsza jest jego pojemność, średnica i długość ma bardziej wpływ na rozłożenie krzywych moc/moment.
Zastanawia mnie jedynie na którym wydechu silnik się szybciej zbiera do tych 100km/h Może nie warto się skupiać, na samej prędkości maksymalnej?
I tak, i nie Podajesz formułę stricte Bellowską. Jest jeszcze Jennings, jest Blair, opracowanie Holenderskie i kilku innych.
Nie wiem, uważam że rezonans trwający od 4 do 10k rpm, jest całkiem dobrym wynikiem. Dla przykładu znaczna większość silników AM na sportowych wydechach ma rezonans pomiędzy 6,5-7k rpm a 10-11k rpm. Z kolei jeśli chodzi o zestawienie kątów, stinger i wielkość walca środkowego, o którym wspominał Janusz... Kąty - jeśli ktoś zagłębi się troszkę w trygonometrię sam je odgadnie. Jeśli nie, niech pozostaną tajemnicą mojej marki Stinger? Stinger jest liczony z najprostszego wzoru podanego w opracowaniu wydechów rezonansowych z pracy magisterskiej już leciwego Polskiego inżyniera, który to udzielił mi wielu przydatnych wskazówek. Średnica walca? Najważniejsza jest jego pojemność, średnica i długość ma bardziej wpływ na rozłożenie krzywych moc/moment.
Cytat:To kolejne potwierdzenie że prawdziwych znawców kunsztu tuningu jest mało.Powiem tak. Silniki dwusuwowe to materia, w której rządzą ścisłe prawa, które ciężko przeskoczyć.
Zastanawia mnie jedynie na którym wydechu silnik się szybciej zbiera do tych 100km/h Może nie warto się skupiać, na samej prędkości maksymalnej?
Cytat:kąt otwarcia okna wydechowego x42545 / długość rezonansowa wydechu
I tak, i nie Podajesz formułę stricte Bellowską. Jest jeszcze Jennings, jest Blair, opracowanie Holenderskie i kilku innych.