Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Tak, przyznaję moim błędem było obcięcie wydechu na obrotach, a może nie tyle błędem, co wynikiem skupienia się na skrzyni trzy-biegowej. Chciałem osiągnąć jak najlepszą elastyczność na tym wydechu... Bałem się o dziurę przedrezonansową po przejściu z 2 na 3. Apropo "dołu" w dwusuwie... Przeprosiłem za to.

Nie wiem, uważam że rezonans trwający od 4 do 10k rpm, jest całkiem dobrym wynikiem. Dla przykładu znaczna większość silników AM na sportowych wydechach ma rezonans pomiędzy 6,5-7k rpm a 10-11k rpm. Z kolei jeśli chodzi o zestawienie kątów, stinger i wielkość walca środkowego, o którym wspominał Janusz... Kąty - jeśli ktoś zagłębi się troszkę w trygonometrię sam je odgadnie. Jeśli nie, niech pozostaną tajemnicą mojej marki Smile Stinger? Stinger jest liczony z najprostszego wzoru podanego w opracowaniu wydechów rezonansowych z pracy magisterskiej już leciwego Polskiego inżyniera, który to udzielił mi wielu przydatnych wskazówek. Średnica walca? Najważniejsza jest jego pojemność, średnica i długość ma bardziej wpływ na rozłożenie krzywych moc/moment.

Cytat:To kolejne potwierdzenie że prawdziwych znawców kunsztu tuningu jest mało.
Powiem tak. Silniki dwusuwowe to materia, w której rządzą ścisłe prawa, które ciężko przeskoczyć.
Zastanawia mnie jedynie na którym wydechu silnik się szybciej zbiera do tych 100km/h Wink Może nie warto się skupiać, na samej prędkości maksymalnej? Smile


Cytat:kąt otwarcia okna wydechowego x42545 / długość rezonansowa wydechu

I tak, i nie Wink Podajesz formułę stricte Bellowską. Jest jeszcze Jennings, jest Blair, opracowanie Holenderskie i kilku innych.
Wydech jedt ok. Faktycznie silnik jest na nim chyba najmocniejszy. Zaskoczeniem były niskie osiągi dotyczące obrotów ale to już mi przeszło. Na wydechu liczonym programem chart jest szybszy o nawet 15 km/h ale trzeba mieć pierścionek w idealnym stanie aby dziura nie występowała i po dość krótkiej eksploatacji na trójce silnik nie wchodził w reso. Teraz kompletuje cylinder do 77 ccm na tłoku wossnera. Już go zamówiłem i czekam na dostawę a potem wytulejuję jeden z cylindrów 70 ccm. Chcę do niego założyć ten sam wydech co obecnie mam. Mam nadzieje że będzie pasował.
Mam jeszcze jeden dylemat dotyczący wydechu do 94 ccm jaki mi liczyłeś. Mam nadzieje że ten wydech jest strojony wyżej i silnik osiągnie około 12 tyś obrotów. Sprawdź to proszę. Ten silnik będzie miał 4 biegi pamiętaj też o tym. Jestem troszkę zaskoczony że w obu wyliczeniach wydechy są bardzo podobne czyli mało różnią się.
(22-10-2014 09:26:49)hohowski napisał(a): [ -> ]Mam jeszcze jeden dylemat dotyczący wydechu do 94 ccm jaki mi liczyłeś. Mam nadzieje że ten wydech jest strojony wyżej i silnik osiągnie około 12 tyś obrotów. Sprawdź to proszę. Ten silnik będzie miał 4 biegi pamiętaj też o tym. Jestem troszkę zaskoczony że w obu wyliczeniach wydechy są bardzo podobne czyli mało różnią się.



Podrzuć mi schemat na gg Wink Czasami "bardzo podobne" wydechy, to dwa zupełnie inne wydechy Wink
Marcinie wzór który podałem jest prosty i praktyczny a jednocześnie daje sporą dokładność wyniku. Wiadomo że opracowań jest wiele i powstawały one w różnych okresach, a także ilu twórców tyle teorii i tyle różnych zastosowań. Wzór wzięty wprost z opracowania Bell'a.
A co do tego na którym wydechu szybciej osiągnie 100km/h to nawet ciekawa propozycja na test Big Grin ja myślę że na tym liczonym przez Marcina bo wydechy z większą ilością kątów mają lepszą charakterystykę moim zdaniem. Sam test możemy zaproponować autorowi tematu Wink
Nie ma co testować bo odpowiedź jest oczywista bez testu. Na obecnym wydechu silnik jest najmocniejszy i ma najlepsze przyspieszenie. Reso załącza się stosunkowo nisko i praktycznie bezproblemowo więc i przyspieszenie jest największe. Zastanawia mnie jeszcze jeden dziwny fakt mianowicie po założeniu tego wydechu musiałem zmienić dyszę w gaźniku na większą bo nie chciał się wyregulować. Nie wiem co mogło być tego powodem.
To tak samo, jak silnik będzie chodził na oryginalnym osprzęcie (mały gaźnik, zwykły wydech, cylinder wielokanałowy), zakładasz spawaka, brakuje dawki i się zaciera Tongue
Tak dla wyjaśnienia chodziło mi o to, że wcześniej na spawaku wyliczonym z programu silnik pracował na mniejszej dyszy a po założeniu tego liczonego przez kolegę Marcina jak się nie mylę zaczęło brakować paliwa. Choć nie widzę większego zużycia po wymianie dyszy co zupełnie mnie zadziwia.
Charakterystyka się zmieniła? Zmieniła, więc i zapotrzebowanie w dawkę mogło ulec zmianie Tongue
(22-10-2014 14:47:07)hohowski napisał(a): [ -> ]http://bikepics.com/pictures/2697353/
http://bikepics.com/pictures/2697355/
tu są oba schematy wydechów.

Ja bym ich tak publicznie nie udostępniał...

Cytat:na spawaku wyliczonym z programu silnik pracował na mniejszej dyszy a po założeniu tego liczonego przez kolegę Marcina jak się nie mylę zaczęło brakować paliwa.

Tak działa rezonans. Moc wynika z ilości efektywnie spalonej mieszanki. Dobry wydech ma za zadanie wysysać paliwo z boostportów i płuków, które z kolei zasilane są gaźnikiem.


Janusz, co racja to racja, ja korzystam z wielu metod na raz. Z każdej wyciągam przydatne wg mnie informacje Wink
Może zostanę pojechany ale (przynajmniej według mnie) te schematy nie mają sensu w innym silniku bo są robione pod konkretny set, więc czemu ma ich nie pokazywać?
(24-10-2014 21:25:14)lada97 napisał(a): [ -> ]Może zostanę pojechany ale (przynajmniej według mnie) te schematy nie mają sensu w innym silniku bo są robione pod konkretny set, więc czemu ma ich nie pokazywać?

Nie lubię sławy. Wink
Marcin nie odpowiedziałeś na jakie obroty został policzony wydech do 94 ccm.
Przekierowanie