Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jacku rezonans w wysokoobrotowym 2t nie będzie od samego dołu. W moim 85cc wchodził w rezo przy około 8k i trzymał pełny rezonans do końca czyli gdzieś 15-16k. Ale tam była taka kewstia że wydech był strojony na 12,2k wydechowe na 21,5mm i dość mocno rozłożona charakterystyka wydechu, więc dla mnie było to i tak dobrym wynikiem że rezo wchodziło przy 8k bo liczyłem że dopiero do 10k zacznie to jechać Tongue
Jak możesz to wrzuć tutaj schemat wydechu kt. liczył Marcin i sprawdze czy żeczywiście wydech jest wystrojony tak nisko jak mówisz bo to za duża rozbierzność, skoro miał być na 12k a jest na 10k. Podaj również kąt otwarcia okna wydechowego.
A może kolega Marcin policzył wydech pod większą pojemność niż 70cc i jest za duża średnica pot ten silnik.
Wrzuć schemat jeśli możesz to będzie można przedyskutować temat, bo troche dziwnie jedzie ten silnik, bez takiego wyraźnego wejścia rezonansu, albo film tak to oddaje.
http://bikepics.com/pictures/2697353/
http://bikepics.com/pictures/2697355/
Zamieściłem oba obliczenia wydechu zrobione przez Marcina. Ten pierwszy skan to 70 ccm a ten drugi to 94 ccm. Dziwne ale oba obliczenia różnią się tylko kosmetycznie a pojemność znacznie. Czemu tak jest nie wiem ale tak to policzył kolega Marcin. Co do reso w przypadku twojego Janusz wydechu to aż niewiarygodne jest aby był tak ogromny zakres jego działania. Przejrzałem strony ZT-Tuning i u nich też reso pracuje w zakresie około 4-5 tyś obrotów, pisałem o tym do Marcina projektanta wydechu i odpowiedział, że to normalne, że jest taki zakres, może pobawić się w propozycje minimalnego jego wydłużenia, ale szału nie będzie. Jeśli faktycznie masz u siebie reso w zakresie 7 tyś obrotów to jakiś fantastyczny zbieg okoliczności. Co do kątów mojego cylindra to wydech sprawdzałem na dwóch cylindrach. Filmik jest nakręcony z wydechem na 26 mm. Nie Pamiętam już jaki to daje kąt. Jeździłem też na drugim cylindrze z wydechem na 24 mm i niestety różnica w osiągach była nieznaczna czyli nie więcej jak 500 obrotów uzyskał więcej w stosunku do tego z filmiku. Mimo to moc w obu przypadkach jest ogromna na tym wydechu, pierwszy bieg podnosi przednie koło do góry bez jakichkolwiek zabiegów kierowcy. Dodam tylko, że na tym cylindrze z oknem 26 mm silnik jest bardziej elastyczny i radość z jazdy jest znacznie większa niż na tym z oknem wysokim ponieważ czuć minimalnie niższą moc ale całkowicie nie ma dziury przed reso a na tym o oknie wysokim jednak jest ona wyraźna i denerwująca przy skrzyni 3 B.
Co do tego wydechu do 70cc to mam pewne przypuszczenie ale to by nie blokowało aż tak osiągów silnika. Za duży jest stinger, powinien być koło 18mm a średnica walca też mogłaby być mniejsza. Po przeliczeniu z wzoru wychodzi że ten wydech ma żeczywiście strojenie w okolicach 10k. Szkoda że nie masz schematu z kątami stożków bo to mogłoby powiedzieć coś więcej o tym wydechu. Bynajmniej proporcje długości stożków są wg. mnie dobre.
A co do długości rezonansu w moim byłym 85cc to wynikało to z nakładania się na siebie rezonansu w dolocie i wydechu a także dużej kompresji i sporego stopnia sprężenia.
Liczyłem obroty najlepszego napełniania z membrany i przy tych parametrach listków przypadały one na jakieś 9k a wydech strojony na 12,2k co w efekcie wywołało takie a nie inne osiągi silnika.
Nie ma co dywagować bo wydech kręci silnik tylko do 10 tyś. i to jest fakt. Do tego samego cylindra wkładam mój drugi wydech i mam ponad 12 tyś. Nie rozumiem czemu taki fachowiec zrobił taki błąd. To kolejne potwierdzenie że prawdziwych znawców kunsztu tuningu jest mało.
Szukam dobrego tłoka do 77 ccm czyli o średnicy 47 mm, koniecznie z jednym pierścieniem położonym po przeciwnej stronie do wydechu, może ktoś coś zaproponować?
Pierścień położony po przeciwnej stronie do wydechu? Nie rozumiem czemu taki fachowiec zrobił taki błąd Wink Z tłokami ciężko, zostają tłoki do am6+podkładka 2 mm.
Dla ciężko zatrybiających pisząc pierścień należy rozumieć zamek pierścienia.
W sumie sytuacje z tym wydechem można uratować w prosty sposób, odejmij połowe walca i strojenie wtedy wzrośnie sporo, nie kosztuje prawie nic a czemu nie zaryzykować jak wydech i tak był w chyba do testów jak się nie myle?
I jeszcze takie małe pytanie, cylinder 94cc ma wyolt z kanału o średnicy tylko 30mm?
Co do Polini to w zestawie jest taki kołnierz ale zaraz za nim kanał rozszerza się. Co do wydechu to może nie jasno się wyrażam jest on super tylko rekordów prędkości na nim nie pobiję ale nie chcę go zmieniać. Do tego silnika wystarcza. Na nowy sezon planuje odpalić Polini i tu boję się że strojenie jest podobne a to troszkę za małe obroty na taki cylinder.
ten kołnierz to znając życie jakaś blokada.
Nie bardzo wiem czemu mieli by blokować swój najmocnieszy wyrób słynący z chyba najlepszych osiągów w swojej klasie.
Janusz jeśli liczysz wydech ze wzorów to powiedz jak wygląda sytuacja z tym drugim wydechem, czy też jest strojony tak nisko? Ściągnołem już wszystkie materiały do liczenia tych wydechów wzorami ale jeszcze nie zagłębiałem się w nie do końca tym bardziej że jeden z nich jest po angielsku, zanim go przetłumaczę to stracę wiele godzin, może mi policzysz ile trzeba obciąć część walcową aby wystroić go na 12 tyś. W polini kąt otwarcia wydechu wynosi 192 stopnie.
Zaraz sprawdze na ile jest ten drugi wystrojony.
Dodam jeszcze, że mam już w domu licznik koso do kompletu do tego obrotomierza i mam też impulsator do montażu zamiast linki tylko muszę przejściówkę dotoczyć. Jak zamontuję licznik koso to pokombinuję jeszcze troszkę z przełożeniami. Mam zębatkę o jeden ząb i o dwa większą. Może starczy mu mocy aby pociągnąć na i tak już długich biegach tej skrzyni. Licznik koso dopasuje do tych przełożeń bez problemu więc i przełożenia można zmieniać dowolnie.
Więc ten drugi wydech masz strojony na jakieś 11-11,2k bo nie wiem jaki długi jest kanał wydechowy w cylindrze polini, a on też wlicza się do długości całkowitej wydechu.
Wzór na obliczenie strojenia wydechu jest prosty: kąt otwarcia okna wydechowego x42545 / długość rezonansowa wydechu
Przez długość rezonansową wydechu należy rozumieć długość od tłoka do połowy długości stożka końcowego, czyli cała długość kanału wydechowego, kolanka, dyfuzora walca i połowa stożka końcowego.
Skoro tulejka jest w zestawie to pewnie służy ona do mocowania układu wydechowego do cyla. Kwestia druga to skoro na takiej tulejce i średnicy kanału osiągnięto taką a nie inną moc z tego cylindra to ja nie widze potrzeby ingerencji w to. A o średnice zapytałem tylko z ciekawości bo taka była na drugim schemacie Tongue
O widzisz i to jest pomoc czyli też można by przyciąć walec. Nie pamiętam jaki długi jest kanał w Polini ale z całą pewnością jest krótszy niż w simsonie tam zaraz za oknami jest kołnierz do przykręcenia wydechu, szacuje, że jest to maksimum 20 mm, ale teraz to mogę sam to policzyć.
Od tego powinienem zacząć DZIĘKI
Tak w kwestii sprecyzowania to nie jest tulejka tylko kołnierz o grubości około 5mm z takim otworem do wspawania tłumika i z trzema małymi otworami do przykręcenia do cylindra, do tego jest też taka oczywiście uszczelka.
Nie ma za co, to tylko jeden wzorek Big Grin Choć fakt faktem bardzo pomocny.
Przekierowanie