Wał po wyważeniu na 60% dotarł do mnie. Wygląda super ale nie mam jeszcze zdjęć. Korbowód jaki tam zmieściłem pochodzi z KTM 80 ma długość 95 mm i co najważniejsze ma sworzeń dolny o średnicy 18 mm a nie 16 jak oryginał. Posiadam już wszystko aby złożyć silnik z cylindrem Big Evo ale czekam jeszcze na elementy skrzyni.
Ooo... czyli w niedługim czasie możemy spodziewać się pierwszych testów nowego serducha
Pomyśl może w międzyczasie nad hamulcem tarczowym bo jednak seryjne bębny raczej nie będą wyrabiały tak jak należy
Tył jak tył, bęben da spokojnie radę, ale przód nie wyrobi. Na przód tarczka była by fajna.
Czekam z niecierpliwością na efekt twojej pracy.
Dziury po wyważaniu można by uzupełnić żywicą, tak dla wypełnienia. Patrząc po osi to naprzeciwko sworznia stopy korbowodu widać jakieś uzupełnienia, to znaczy, że nawiercono otwory i wprasowano tam cięższy materiał, czy co?
Wydech bardzo fajny, ale czy mocowanie wydechu przemyślałeś do cylindra tego 94ccm?
Jak sprawa z pasowaniem sworznia dolnego? Nie przestawi się?
Dokładnie tak tam są główne odważniki a te dziury to tylko doważenie końcowe. Nie będę nic zalewał żywicą bo nie chcę nic zmieniać w wyważeniu. Jednak żywica ma jakąś masę. Przy pojemności 94 ccm ta przestrzeń jaką mają te otwory jest znikoma. Prosiłem firmę aby zaślepili te cztery oryginalne otwory w przeciwwagach, ale zapomnieli a raczej przeoczyli bo mieli kartkę z opisem.
Dolny sworzeń jest zabrokowany ten wał jest już praktycznie nie do przestawienia. Dodatkowo ma sworzeń dolny o średnicy 18 mm czyli większy więc i siły wytrzymuje większe. Oryginalne wały polini też mają u dołu 18 mm sworzeń.
W sumie to i racja, przy takiej pojemności nie powinno to wiele zmieniać, fajnie, że doszło to do skutku, teraz to chyba musiałoby go ukręcić, żeby go zniszczyć
(17-08-2014 15:18:28)Patryk82 napisał(a): [ -> ]Dziury po wyważaniu można by uzupełnić żywicą, tak dla wypełnienia. Patrząc po osi to naprzeciwko sworznia stopy korbowodu widać jakieś uzupełnienia, to znaczy, że nawiercono otwory i wprasowano tam cięższy materiał, czy co?
Wydech bardzo fajny, ale czy mocowanie wydechu przemyślałeś do cylindra tego 94ccm?
Zapomniałem odpisać ci że ten tłumik jest do silnika z cylindrem simsona 70ccm i ma on połączenie z cylindrem takie jak robi firma Reso Sport. Do cylindra 94ccm będzie oryginalne jego mocowanie czyli do kołnierza jaki jest w komplecie z cylindrem dospawam wydech. Mam już wykonany rysunek tego kołnierza tak na wypadek gdybym chciał zrobić kilka wydechów do tego silnika. Mając zwjarkę to wykonanie wydechu jest samą przyjemnością. Brakuje mi tylko dobrego tiga ale znam firmę która pięknie spawa tigiem tylko nie wiem ile mnie za to wykasują.
Tigiem jak tigiem, wykasują pewnie ładnie.. Obserwuje temat i widzę że ciekawie się szykuje z tym 94cc
Tak jak mówili panowie u góry, również polecam pokombinować z hamulcem tarczowym
Czekam na finał, powodzenia!
Dziś po 2 miesiącach od zareklamowania obrotomierza Koso dostałem wiadomość że reklamacja została uznana i wymienili go na nowy. W piątek lub poniedziałek powinienem dostać nowy i mam nadzieje że ten nie będzie szalał ze wskazaniami.
Tak się podpytam, jaki koszt teraz wykonania własnoręcznie spawaka?
Palenie elentów razem z blachą to 80 zł. Rurka stingera kupiona już dawno temu i nie pamiętam ile kosztowała. Kółeczko do mocowania końcówki tłumiącej też wypaliłem dawno temu w ilości hurtowej. Przyłącze do cylindra wykonałem jakiś poł roku temu. Te elementy szacuję na jakieś 50 zł i pytanie ile będzie kosztowało spawanie tego jeszcze nie wiem.
Spawanie kosztowało 130 zł a zaraz wam pokażę jak to wyszło, szału nie ma ale wygląda znośnie.
Gotowy wydech już obejżałem, Dobra robota.
Czyli ostatnim elementem którego brakuje jest wybierak?