Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Janusz młody już prawie oszalał z tym obrotomierzem. Zdemontował go do zareklamowania ale dziś postanowił jeszcze raz założyć go i co się okazało. Założył stary przewód wysokiego napięcia ponieważ podczas montażu tego obrotomierza zamontował też nowiutki przewód. I tu wielkie zdziwienie obrotomierz pracuje normalnie. Ten obrotomierz jest niesamowicie czuły na masę różnych spraw. Sam przewód wysokiego napięcia może spowodować zakłócenia. Teraz pracuje prawidłowo ale chart ma zdjęty zbiornik. Młody twierdzi, że nawet założenie zbiornika powoduje zakłócenia bo wiązki przewodów są wtedy ściśnięte i coś się indukuje. Skoro na chwilę obecną działa więc nie mam co reklamować go i poczekam tydzień aż młody znów polutuje końcówki które zdemontował w sobotę i potestujemy go jeszcze.
Tak z innej beczki dodam, że dałem rozwinięcia na laser do nowego tłumika jaki policzył mi ten koleś polecony przez ciebie. Jak dostanę urlop to po 20 maja elementy pozwijam i poszczepiam i dam do spawania tigiem. Zobaczymy jak ten wydech się będzie spisywał. Obecny tłumik policzony przeze mnie jest niby ok ale jak pierścionek troszkę pochodzi to pojawia się dziura przed reso co przy skrzyni 3B troszkę dokucza, ale muszę też dodać, że po rozpiłowaniu kanału wydechowego tak jak pokazywałem silnik obecnie na 2 biegu rozpędza charta do prawie 100 km/h a reso jest piekielne.
Również opóźnienie zapłonu spowodowało niższe temperatury silnika i zaczął wytrzymywać nawet ostre dawanie mu w kość. Teraz zapłon mam ustawiony na 2 mm ale jeszcze go opóźnię jak rozpiłuję podstawkę w wolnej chwili.
Widocznie miałeś ekranowany przewód wn i stąd takie jajca.
Czyli to co pisałem na temat wyprzedzenia zapłonu ma pokrycie w praktyce, bo u mniie identyczne zachowanie było na małym wyprzedzeniu że temperatura silnika spadła a na przyspieszonym zapłonie rosła Smile
Wydech liczony przez Marcina raczej cię nie zawiedzie, rezonans będzie piekielny jak zastosował podobne kąty jak na tym wydechu kt. liczył dla mnie Big Grin
Ja mam w swoim charcie zapłon ustawiony na 1,6mm, mniej więcej zgodnie z zaleceniami majstrów od simsona (mam tłok z podobnym denkiem), Tobie też bym to radził, nie wiem, czemu miałeś inaczej.
100km/h na dwójce? Jakie posiadasz przełożenia i ile wtedy wykręca obr. silnik?
Jak ida prace nad skrzynia 4B?
Poza piekielnym rezo, na 2 są też piekielne obroty okuwa. Chciałbym tego posłuchać
Zadaliście tyle pytań że nie wiem od czego zacząć. Zapłon musi być późny aby silnik wytrzymywał termicznie te obroty. To jest fakt ale i dziura rezonansowa jest wtedy chyba większa. Co do obrotów to stary obrotomierz kończył pracę na 12,5 tyś bo tam jest ogranicznik a na nowym nie miałem okazji sprawdzić bo jeszcze nie byłem na wsi. Co do filmów to zdobyłem kontakt na kolegę który miał Harleya i ma kamerkę profesjonalną mocowaną do kasku jak ją pożyczę to nakręcę może jakieś filmiki. Co do skrzyni to już w ubiegłym tygodniu miał być gotowy wybierak i nie jest gotów do dziś to najtrudniejszy element z całej skrzyni ale będzie lada moment.
że tak zapytam, tryby do skrzyni są już gotowe? Jaki materiał i na jakiej obrabiarce były/będą robione? Pozdro Smile
(01-07-2014 00:44:18)budzikjacek136 napisał(a): [ -> ]że tak zapytam, tryby do skrzyni są już gotowe? Jaki materiał i na jakiej obrabiarce były/będą robione? Pozdro Smile

Dodawał nawet zdjęcia

http://c.wrzuta.pl/wi11828/cb292b0b00029...218_180444
Tryby są już dawno gotowe. Materiał nie jest mi znany wiem tylko że jest to stal przeznaczona do hartowania. Pozostało jeszcze zrobić wybierak i wodziki. Wybierak miał być już gotowy lecz frezer źle policzył skoki na gitarze i źle wykonał rowki. Załamał się i odłożył tą robotę na kolejny miesiąc. W przyszłym tygodniu powinienem mieć też wał po wyważeniu na 60%. Jak przyjdzie to go pokażę wam.
(01-07-2014 22:20:27)hohowski napisał(a): [ -> ]Tryby są już dawno gotowe. Materiał nie jest mi znany wiem tylko że jest to stal przeznaczona do hartowania. Pozostało jeszcze zrobić wybierak i wodziki. Wybierak miał być już gotowy lecz frezer źle policzył skoki na gitarze i źle wykonał rowki. Załamał się i odłożył tą robotę na kolejny miesiąc. W przyszłym tygodniu powinienem mieć też wał po wyważeniu na 60%. Jak przyjdzie to go pokażę wam.


Stal? Jeśli tak to na pewno austenityczna lub martenzytyczna (po hartowaniu). Ciekaw jestem czy zastosowali odpuszczanie wysokie, aby uzyskać jak najlepsze właściwości... Po samym hartowaniu, materiał jakim jest stal ma wysoką twardość, przy równie wysokiej kruchości... Aby odzyskać tzw. plastyczność materiału.
Po długiej przerwie chciałem wam pokazać coś co kupiłem do robienia tłumików:
http://bikepics.com/pictures/2684960/
http://bikepics.com/pictures/2684962/
http://bikepics.com/pictures/2684964/
http://bikepics.com/pictures/2684966/
Teraz zwijanie stożków to około godzina pracy. Muszę je jeszcze poszczepiać w całość i dać wydech do końcowego spawania. Elementy wycinałem na laserze i wyszły idealnie w tą sobotę jak mi starczy czasu to spróbuję poszczepiać cały wydech. Mam nadzieje że będzie pasował bo robiłem go trochę z pamięci. Dostałem też wał ale nie widziałem go jeszcze tak że jak będzie co pokazać to wkleję fotki po niedzieli.
Ten tłumik liczył kolega który kia postów wcześniej reklamował się tu więc teraz sprawdzę jak się mają wpisy do praktyki.
Co do skrzyni biegów to frezer wreszcie policzył oprawnie rowki wybieraka i teraz tylko czekam aż zrobi go na gotowo.
Skoro masz taki fajny sprzęcik, bierzesz pod uwagę ewentualne zwinięcie stożków i posczepianie na zamówienie jeśli ktoś dostarczy gotowe wycinki z blachy oczywiście za odpowiednią opłatą, czy raczej odpada?

Pytam tak orientacyjnie, na przyszłość, bo szukam kogoś, kto ma taką możliwość. Już nawet nie pytam o cały wydech, ale samo zwinięcie stożków ułatwiło by znacznie pracę przy ewentualnym budowaniu wydechu.
Myślę, że z tą zwijarką to możemy o tym pogadać jak już będziesz gotowy do tych prac.. Zwijarka zwija stożki od 40 mm wzwyż ale dogiąć ręcznie na rurce mniejsze stożki to już nie problem. Tylko musisz sam go sobie zaprojektować bo ja mam tylko simsonowskie cylindry i nie mam jak przymierzyć wydechu do cylindra charta.
Jacek jesteś w stanie powiedzieć ile kosztuje taka zginarka, bo mam dostęp non stop do takich sprzętów tylko dużooo większych gabarytów, ale to nie szkodzi Smile Tylko że trzeba jechać ok 10km w jedną stronę i wiadomo że wygodniej jest jak mam ją w domu, niżeli jeździć gdzieś Tongue
500 zł plus dostawa.
Przekierowanie