Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
A w jakim programie to sprawdzałeś? Zawór wydechowy dlatego dodaje elastyki, bo zmienia się częstotliwość fali, a co za tym idzie na niższych obrotach powstaje maksymalne wzmocnienie fali, czyli nasz upragniony rezonans. Dlatego dla mnie stwierdzenie, że zmienia się strojenie wydechu nie jest poprawne, no ale mów jak tam chcesz.
Liczyłem to Exchaustorem 2T. Jeszcze raz mówię zmieniając jedynie wysokość okna i strojenie uzyskasz ten sam wydech, te same wymiary.
Lagoon nie jestem fachowcem w falach ae moim zdaniem częstotliwość tej fali regulują tylko obroty silnika a wysokość wydechu jakoś dla mnie nie ma związku z częstotliwością.
hohowski napisał(a):Yamacha ma to zrobione troszkę inaczej ale tam gdzie jest gilotynka to jak nie mylę się ma ona tylko dwa położenia, niskie obroty zamknięta a wysokie otwarta i jest to często sterowane właśnie linką. Oczywiście sterownik musi rozpoznawać obroty silnika.

Tak jest sterowane mechanizmem z linką w roli głównej. Tyle, że regulacja jest płynna - wraz ze wzrostem obrotów silnika zmienia się położenie tej gilotynki, na tym filmiku jest to ładnie pokazane https://www.youtube.com/watch?v=DCWEs-j74lw
Świetny filmik wielkie dzięki za niego. Ta płynność rehulacji to jest troszkę dyskusyjna. Widać że gilotynka jest całkiem zamknięta na niskich obrotach a otwiera się w dość krótkim przedziele obrotów przejściowych. Szczerze mówiąc nie bardzo widzę sens stopniowego otwierania gilotynki, ale cóż tak czy inaczej to do naszych maluchów raczej czegoś takiego nie włożymy chyba że ktoś podsunie mi linka do cylindra z gilotynką o skoku tłoka 44 mm i średnicy tłoka około 50 mm.
(25-05-2014 22:57:36)hohowski napisał(a): [ -> ]Ta płynność rehulacji to jest troszkę dyskusyjna.
Faktycznie może źle się wyraziłem. W każdym razie nie działa na zasadzie dwóch pozycji otwórz/zamknij. Co do samego sposobu sterowania, to nie mam wiedzy na ten temat (odnośnie wad/zalet), chciałem tylko pokazać jak to wygląda w takim motocyklu jak RD350 i jak sobie to inżynierowie Yamahy wymyślili Smile
Nie zauważyłem że ten motocykl to Yamacha tam taka regulacja ma sens bo tam nie ma gilotynki tylko wałek i on jakby płynnie podnosi okno wydechowe. Lagoon dzięki za link super cylinderek tylko ta mała pojemność. Ale jest nadzieja że zaraz i polini takie coś wypuści oraz że i cena spadnie. Gdyby taki cylinder powstał o pojemności 90 ccm to zaryzykowałbym jego zakup mimo ceny zaporowej.
Są i wersje 80 cm3, co przy tłoku 50 mm da nam 86 cm3 przy skoku 44 mm.
Zmienia się strojenie cylindra... GADDEMYTT!
Jasna sprawa, ale wszystko da się zgrać niewielkim nakładem pracy.
Witam wszystkich moich kolegów jak i krytyków. Byłem ostatni weekend w rodzinnych stronach i troszkę powalczyłem z chartem a raczej z jego problemami. Jak okazało się w ostatnim czasie zaczął szwankować zapłon ten słynny motoplat. Załamanie było straszne bo kosztował sporo. niestety jak okazało się nie było innego wyjścia jak przeprosić stary zapłon charta i pokombinować i zobaczcie co spłodziłem:
http://bikepics.com/pictures/2673138/
http://bikepics.com/pictures/2673143/
http://bikepics.com/pictures/2673145/
Połączenie obu zapłonów wyszło fantastycznie ładowanie jest jak w motoplacie a wszystkie elementy związane z iskrą są charta, zapłon działa perfekcyjnie a do tego jest tani w naprawie. Części motoplata są zabójczo drogie nawet używane.
Za chwilkę dołączę jeszcze zdjęcia ostatniego cylindra jaki zrobiłem.
A koło magnesowe z którego zapłonu? Oryginał chart? Niezła krzyżówka :F
A to mój obecny kanał wydechowy:
http://bikepics.com/pictures/2673149/
http://bikepics.com/pictures/2673153/
http://bikepics.com/pictures/2673157/
http://bikepics.com/pictures/2673160/
http://bikepics.com/pictures/2673163/
http://bikepics.com/pictures/2673164/
http://bikepics.com/pictures/2673165/
http://bikepics.com/pictures/2673166/
http://bikepics.com/pictures/2673168/
Gwarantuję wam, że nic nie blokuje się w tym cylindrze a reso ma potężne powyżej 8 tyś. z tym kanałem.
Byłem też u frezera który zrobił wzór wybieraka skrzyni biegów i już cieszyłem się że to koniec prac ze skrzynia ale okazało się, że porobił błędy w obliczeniach i wszystko zaczynamy od początku.
Aby ładowanie było na poziomie 130 Watt musi być koło magnesowe z motoplata ono ma bardzo mocne magnesy i całe ładowanie pochodzi od tego koła. Na kole charta też wszystko działa ale iskra jest słabsza i nie ma ładowania.
A tu jeszcze regulator pracujący z tym zapłonem bo nie wiem czy pokazywałem go kiedyś:
http://bikepics.com/pictures/2673179/
http://bikepics.com/pictures/2673180/
Krzyżówka zapłonów ciekawa Big Grin ważne że działa poprawnie. Sprawdzałeś może jak bardzo regulator się nagrzewa? Bo jednak 130W mocy to już nie mało i regiel zapewne musi sporo nie spożytkowanej mocy zdławiać żeby nie zagotować aqu.
To nie jest regulator zwarciowy i nic w nim się nie nagrzewa. On daje tyle prądu jakie jest zapotrzebowanie - odsyłam do stron motelka i poszukania tam schematu. To jest fenomenalny regulator. Nie obciąża silnika w przypadku braku zapotrzebowania na prąd tak jak robią to regulatory zwarciowe.
Przekierowanie