nie masz się co dziwić że nikt nie wie
nieliczne osoby dobierają się aż tak do rometów, nie znaja wielu podzespolów innych marek, nie maja z nimi styczności i tak wychodzi
Nowy hosting gotowy
No bikepics to fajny host na takie rzeczy, sam używam już któryś rok
Wygląda to pięknie, pod membraną to jest klej dwuskładnikowy, to szare?
I mam takie pytanie co do alumweld'a, jeśli 'napawamy' sobie nim powiedzmy przylgnię karterów z cylindrem, a następnie będziemy nadlewać kanały od strony zapłonu i sprzęgła, to to co wcześniej nadlaliśmy na przylgnię się nie topi?
Stopi się. Dlatego ja nadlewam tylko kołnierz pod cylinder a kanały robię tak że wlewam w zimne kartery ciekły znal w te sekcje które chcę wypełnić po zastygnięciu znal wybijam z danego pola a następnie smaruję go klejem dwuskładnikowym i wklejam w to miejsce gdzie był odlany. Aby wszystko trzymało się lepiej wklejony kawałek o góry też pokrywam klejem i daję ci gwarancje że tak możesz w miarę tanio i pewnie zmodyfikować każde kartery po każdy cylinder i jest lepsze niż spawanie aluminium bo przy spawaniu może nam się pokrzywić karter. Myślałem nawet o nadlaniu karterów tak aby powiększyć skokwału ale robiąc czwarty bieg nie mogę pogrubić przegrody między skrzynią biegów a wałem bo zębatka od 4 biegu nie wejdzie.
no ładne są ostatnie dwie foty z tym jak te bezpośrednie działa
Nawet fajnie te kartery wyszły ale właśnie jest jedno ale, źle nakierowaliście dolocik. On powinien być nakierowany bezpośrednio w komore korbową a w tym silniku mieszanka jest odbijana. Niechce żeby ktoś to odebrał jako złośliwość z mojej strony ale nie jest to do końca dobrze wykonane.
Zapewne zaraz ktoś wyskoczy że jakby nakierował bardziej w komore to powiększyłby jej szkodliwą objętość i to częściowo się zgadza, bo gdyby teraz obniżyć tam tak żeby było dobrze nakierowane to objętość sporo wzrośnie. Ale jakby pomyśleli o nakierowaniu wcześniej to zostawiliby taki sam fragmęt aluminium przy tej wyższej szpilce i tam wypełnili co dałoby tą samą objętość.
Janusz nie wiem czy ty inspirowałeś mojego brata tym ustawieniem membrany, ale zapewniam cię że inaczej tego nie da się zrobić by najmniej w tych karterach. Jak ją pochylę to muszę ją do góry podnieść i wtedy robi się tak jak pisałeś ogromna pusta przestrzeń a to moim zdaniem gorsze rozwiązanie od obecnego. W tym przypadku powstał zakręt ale mieszanka jest podawana dokładnie tam gdzie powinna być. Nie rozumiem twojego sformułowania że mieszanka jest odbijana. Jaki nie byłby kąt pochylenia membrany to i tak wpadała by na pędzący korbowód bo taka jest rola tego zasilania, miszanka w tym układzie studzi i smaruje łożysko korbowodu. Nie wiem czy widziałeś kiedyś rozkład strugi gazów zasysanych jest on troszkę albo bardzo inny niż gaz tłoczony. Jedyne co w tym przypadku ma miejsce to dodatkowy opór spowodowany zagięciem strugi ale to taka różnica jak podłączenie gaźnika do prostego króćca czy do zagiętego o 90 stopni.
Tak czy inaczej dzięki za każdą uwagę. Wszystkie spojrzenia i uwagi prowadzą do rozwoju tematu.
Troszkę teraz mi ślimaczy się praca przy tym silniku ale jak te przeklęte zębatki skrzyni skończę to ruszę z dalszymi pracami. Teraz jestem na etapie kupna korbowodu od KTM.
Nie zrozumiałeś do końca o co mi chodzi. Popatrz na to jak jest rozwiązane bezpośrednie zasilanie w nowoczesnych silnikach. Gdyby spawać kartery a nie kleić to można wszystko ładnie nakierować
Ale wiadomo nie można skrytykowć jakiegoś rozwiązania zanim nie zistanie to skończone i przetestowane. Osobiście czekam na odpalenie tego silnika i wtedy wszelkie wątpliwości zostaną rozwiane
To nie ma najmniejszego wpływu na pracę silnika co najwyżej na trwałość jego wału.
Tu się mylisz. Bo jeśli uważasz że nakierowania nie mają wpływu ma prace silnika to jesteś w wielkim błędzie. Inżynierowie projektując silniki chcą przecież uzyskać jaknajwiększą ich sprawność więc nie robiliby tych wszystkich nakierowań skoro wg. Ciebie nie ma to najmniejszego wpływu na pracę silnika.
Silnik charta bez spawania karterów nie pozwala na prawidłowe wykonanie bezpośredniego napełniania i tego niestety nie zmienicie choćbyście niewiem jak się spierali.
Według mnie bardzo fajnie wygląda z tą chłodnicą
komponuje się tam tak jak była by tam wsadzana seryjnie