Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dlatego napisałem, rób, jak chcesz.
Na zasilaniach i komorze korbowej powinno sie robić flow czyli wyrównać papierem wodnym 400 i na tym koniec. Wypolerować na lusterko to można gardziel gaźnika i przepustnice i ostatecznie jeszcze dolot.
Ale tak jak wcześniej wspomniano to te wszystkie polerki kanałów w sumie nie są odczówalne w żaden sposób. A dlaczego nie są? Odpowiedź jest bardzo prosta, te zabiegi prowadzą do bardzo małych zmian mocy rzędu ułamka procenta mocy wię nie jesteśmy w stanie tego zauważyć w takich pojemnościach.
Jak ktoś chce zaobserwować co to daje na plus jak i na minus to niech wypileruje kanały dolotowe w głowicy auta i spróbuje zapalić zimny silnik na mrozie to sie bardzo szybko dowie Tongue
A wracając do tematu to skrzynia wygląda dość ciekawie, nie powiem że nie. Ale odrazu nasówa mi się jedno pytanie, dlaczego zdecydowaliście takjakby przekroić tryb na dwa równoległe? Bo chyba dałoby rade normalnie zrobić kołńieżyk do wodzika obok trybu tak jak seryjnie było. Chyba że się jednak nie dało ze względu na ilość miejsca.
Długo nad tym myślałem i nie przypadkiem takie wykonanie jest konieczne. Dużo by tu trzeba napisać aby to wyjaśnić ale chodzi tu możliwości wykonania wodzika i budowę zębatki na wałku pośrednim. To jest rozwiązanie dające największą wytrzymałość.
Witam dziś parę stron przeczytałem Pana (zapewne przy Panu jestem jeszcze glutkiem :F ) tematu,i jestem pełen podziwu za to co Pan robi z tym chartem Smile A temacik śledziłem jeszcze jak pan założył na forum o simsonach Wink
Jeżeli ten chart 'doczołga' się do tych 140km/h (w co głęboko wierzę) to może w końcu przekonają się Polacy że nie tylko simsony do tuningu się nadają Smile
Lecz przy takich prędkościach,należy hamulce wzmocnić dla własnego bezpieczeństwa, lagi od rg czy usd oo chińskich crossów to koszt około 100zł+ koszta u tokarza,i możemy montować tarczę Wink
Pozdrawiam i proszę to przemyśleć Smile
Myślałem już o tym aby zrobić coś z hamulcami ale to będzie ostatni zabieg. Kolego więcej pewności siebie. Po twim wpisie wynika że jestrś raczej skromny a prawdziwymi głupkami są modetatorzy strony simsony.net którzy usunęli mój temat kiedy wytknąłem im różnice na korzyść naszego charta. Nie mogąc pogodzić się z faktami woleli wykasować wątek. Mogę tylko dodać że i na tym forum są osoby które tam polemizowały ze mną nie do końca grzecznie i to właśnie jest głupota. To nie simson jest podatny na tuning tylko oni mają więcej kasy na taką zabawę, większe możliwości i więcej dumy do własnych niemieckich pojazdów a my co wolimy ich sprzęty małpować niż zrobić coś swojego. Dlatego właśnie jesteśmu tu gdzie jesteśmy czyli nie robimy nic sami ani samochodu ani motoru ani nawet dobrego roweru bo romet składa tylko chińszczyznę i to jest głupota.
Do ori lagów też tarcza podejdzie. chyba :F ktoś chyba to robil już...

Ej, ja polecam wam się z kw112 dogadać :F z jego i waszego silnika była by ładna rakieta hmm
No niestety za czasu prl,gdzie rządzili nami ruscy mieliśmy więcej swojego niż teraz jako suwerenny kraj Dodgy
Simson ma tą przewagę w tuningu nad simsonem (bo nie można mówić że nie ma) że prawie wszystkie części są dostępne sprzęgła 5t skrzynie 5b,ale to już wynik tego że niemcy są bogatszym krajem od naszego i konstruktorzy simsona mogli sobie pozwolić na więcej.
A na temat tamtego forum nie ma sensu dyskutować bo nic nie zmienimy a to jest głównie wina właściciela który wchodzi raz na miesiąc.

Edit: Taśma oczywiście,wszystko się da Smile
Tylko po co jak za śmieszne pieniądze (w porównaniu do pieniędzy zainwestowanych w silnik) można kupić i zaadoptować do charta bez zbędnego bawienia się oprócz założenia do ramy po paru przeróbkach gdzie mamy większy komfort Smile
po to że coś wyglądające jak oryginał jest lepsze :F
Myślę że nie powinniśmy polemizować na ten temat,bo to kwestia gustu Smile
Ciekawi mnie czy widziałeś simsona wolwo Tongue
Ale nie zaśmiecajmy tego tematu takimi błahostkami bo to istna kopalnia wiedzy na temat tuningu 2t Smile
Nie nie widziałem chyba. Dodam że w chwili obecnej w moim tuningu nie ma a ni jednej części od simsona. Dla mnie pojęcie tuning to własna myśl i łączenie różnychdostępnych elementów ze sobą po ich przerobieniu a nie składanie silnika z części które już ktoś przerobił sprawdził i teraz sprzedaje dla kasy, ale nie obrażajcie się za te słowa.
Pytając się o simsona wolwa było to kierowane nie do Pana lecz do taśmy :F
Jestem pewny siebie,lecz mam do Pana szacunek bo widziałem jak inni Pana nie szanowali,traktowali jak kolegę z gimbazy za to że próbował Pan ich przekonać że simson nie jest taki za**bisty jak oni uważali i dalej uważają.
Co do skasowania tematu przez moderatorów na tamtym forum,w moim odczuciu zachowali się jak najbardziej stosownie.Tam większość to uczniowie gimnazjum,gdy nie można udowodnić swojej racji najprościej zmieszać z błotem i oni już zaczeli to robić,i by to dokończyli.
Przy tuningu,raczej bym z góry nie patrzył w ten sposób że żadna część nie będzie pochodziła z simsona am6 itd ,ponieważ jak dobrze rozumiem chce Pan pokazać że polak potrafi,że simson nie jest lepszy od charta,a przy tuningu simsona często korzysta się z części pochodzących z innych motocykli i nikt na to nie patrzy bo to cały czas jest simson.Tak samo i tu,mało ważne z czego pochodzi dana część,ważne że to dalej chart i że Pan nie poszedł na skróty np robiąc swap czy tuningując silnik gdzie wszystkie części można kupić gotowe.
Pozdrawiam.
Witam wszystkich kolegów. Mam dla was kolejną informację która dla mnie nie jest wesoła ale da wam jakieś doświadczenie. Otóż w ubiegłym tygodniu mieliśmy z bratem awarię silnika polegającą na przestawieniu się najprawdopodobniej wału. Silnik nie jest jeszcze rozmontowany ale wszystko na to wskazuje. Do cylindra Polini kombinuję już korbowód od KTM z sworzniem dolnym 18mm dodatkowo sworzeń ten zabrokuję. W ten silnik mam zamiar włożyć drugi wał jaki mam jeszcze. To kolejny dowód na to co potrafi ten silnik albo co potrafił bo teraz stoi.
Mam taka prośbę. Znalazłem na Słowacji korbowód od KTM 80 z lat 80-tych (80-89 rok) - tak twierdzi Słowak. Ma on takie wymiary: długość między osiami sworzni 95 mm, średnica dolnego sworznia 18 mm średnica górnego sworznia 12 mm szerokość stopy dolnej 12 mm. Jest on prawie idealny do mojego nowego projektu, czy spotkał się ktoś z takim korbowodem w Polsce? Słowak chce za niego 85 euro plus koszty przesyłki - trochę to dużo moim zdaniem i szukam czegoś u nas.
Idealny korbowód dla mnie powinien mieć następujące wymiary: długość 94,5 mm (te pół milimetra odstępstwa od tego wymiaru jest dopuszczalne), dolny sworzeń 16 mm (ale 18 jest dopuszczalny), górny sworzeń 13 mm (12 jest też do akceptacji), szerokość stopy dolnej raczej nie do ruszenia do 12 mm.
Jeśli ktoś pomógł by mi w znalezieniu takiego korbowodu byłbym bardzo wdzięczny, jeśli nie będę musiał kupić ten ze Słowacji.
Może dziś zamieszczę zdjęcia dokończonych nowych karterów pod cylinder Polini.

Połączyłem posty.
Korbowód z yamahy PW 80. Jedyny wymiar, który nie pasuje, to dolna stopa- 20mm..
Chodzi ci o sworzeń 20 mm czy szerokość stopy 20 mm?
Przekierowanie