Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
(29-11-2013 23:34:41)Lagoon napisał(a): [ -> ]Proponować to ja sobie mogę, nie wiem jak to się bedzie zachowywać z 3 biegową skrzynią. Możnaby np. stroić wyżej a z kolei skrócić przełożenie.

Co ty masz za kompleks z tą skrzynią biegów? Zastanów się aby osiągnąć 140 km/h na skrzyni manualnej to musisz do obecnej skrzyni dołożyć jeszcze kolejny wyższy bieg bo inaczej silnik byś przekręcił a prędkości nie uzyskał. Zmieniłem właśnie koncepcję na 4 biek jaki robię. Nie będę zakładał sprzęgła od 70 tki czyli wolniejszego tylko czwarty bieg będzie nadbiegiem do tego co jest obecnie. Jak masz moc w silniku to te 3 biegi pracują lepiej jak w seryjnym silniku 5B. Żeby jawa osiągała 130 km/h to pierwsze trzy biegi miała jeszcze szybsze niż ma chart w oryginale tylko miała jeszcze czwórkę - rozumiesz o co mi chodzi?
O sprzęgle pisałem już wcześniej i nie chce mi się pisać kolejny raz. Na mailu wyjaśniałem to już kilkanaście razy.
Rozumiem, ale nie chodzi mi w tym momencie zupełnie o prędkość. Coś, czuję, że i tak nie zostanie osiągnięta, ale nieważne. Chodzi mi o zbyt dużą różnicę w prędkości obrotowej miedzy biegami, silnik może przestać przyspieszać w pe wnym momencie. Nie chcę tu spekulować, jak wykonasz i będzie to działać i przyspieszać sprawnie to chylę czoła.
To samo wiele osób pisało jak modernizowałem silnik pod 70 - tkę. Nic takiego nie ma miejsca. Wręcz odwrotnie silnik im ma większą moc (zmieniałem wydech) to tym lepiej wkręca się na obroty. Z rezo przy dobrym depnięciu nie wychodzi. Wy Panowie ciągle nie słuchacie co piszę do was ten silnik wkręca się ponad 12 tyś. i przy takich obrotach i zmianie biegu obroty nie spadaja poniżej 7 tyś. a wy odnosicie to wszystko so simsona gdzie trudno jest osiągnąć obroty powyżej 10 tyś. i tam skrzynia wielobiegowa jest konieczna a zarazem im ma więcej biegów tym jest słabsza do poważnego tuningu i to takie błędne koło.
Nie rozumiem co Ty piszesz w ogóle, jaki wpływ ma ilość biegów na możliwości tuningu i dlaczego ? Jeśli masz strasznie długi, a zatem i łagodny rezonans to można mieć i mniej biegów. Akurat teraz to się sprawdza, bo i pojemność momentem obrotowym zrobi swoje, ale tego, że im wiecej biegów tym gorzej to nadal nie rozumiem.
Czytaj co piszę, tym jest słabsza czyli mniej wytrzymała. Skrzynie z simsonów rwią się przy pierwszym lepszym tuningu a im mają więcej biegów tym są słabsze mają cieńsze żebatki. Takie rozwiązania jak ma simson w skrzyni nikt już nie stosuje. Żaden cross nie miał i nie będzie miał takiej skrzyni bo jest za słaba.
Jeżeli ja dobrze rozumiem Konstrukcja 3 biegowa jest najlepsza że względu tego że są w miare dobre zębatki. dodając bieg musisz zmiejszyć zębatki lub poszerzyć skrzynie biegów co takie łatwe nie jest ale wtedy możliwości tunningu spadają poprzez większe żużycie(wytrzymałość) siły działające na nie?

No i uwzględnić że hohowski stworzył silnik "wysoko obrotowy" w porównaniu do simsona tak jak napisał ciężko w simsonie utrzymać 10tyś obrotów a on ma 12 a nawet może i dało by radę 13.

Dobrze rozumiem? (brałem na logikę proszę po mnie nie jezdzić. Starałem się Big Grin)

Tak samo teoretycznie najlepszym rozwiążaniem jest 2 biegowy silnik ale takowego nie mamy oraz były by problemy co do ruszania i rozpędzania na tych biegach, no i o ileś km/h spadły by osiągi. dlatego też każdy raczej bawi się w 3 biegowce.

BRAŁEM TO NA LOGIKĘ PROSZĘ MNIE NIE JEZDZIĆ JEŻELI SIĘ MYLĘ (sory za caps)
Najlepiej mieć 6B i mocną skrzynię, ale to raczej nie idzie nigdy w parze.
Od czego masz zegary?
Od Herculesa
(30-11-2013 00:40:45)dave123q napisał(a): [ -> ]Od czego masz zegary?

Pisał już od czego te zegary. Prześledź temat
Wygląda solidnie. Cylinderek nawet się komponuje z silnikiem.
hohowski mam pytanie. Dało by radę zlecić ci wykonanie spawaka?
Jedziesz sobie 140 km/h a tu nagle wyprzedza cie chart
Jacdk, ta spoina to jest alumweld czyli to jest polutowane, a nie spawane hmm?
Ta dziura robi wrażenie.
Przekierowanie