Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Moc po czasie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Zaobserwowałem taką ciekawostkę wyregulowałem gaźnik (mam gm12) , gdy odpalę swoją maszynę w początkowej fazie (po przejechaniu 1 km) rozwija prędkości: na 2 biegu max 32 km/h a na 3 max 50 km/h) sytuacja zmienia się po przejechaniu odcinka ok 10 km jak silnik jest bardzo gorący wtedy na 2 biegu jedzie 40 km/h a na 3 biegu 60 km/h szybciej też przyspiesza ale przy max. obrotach słychać jak by dzwonienie pierścieni tak sobie myślę może są już zużyte i dopiero jak silnik się mocno dogrzeje robi się mniejszy luz i dlatego szybciej jedzie ? i jeszcze takie pytanie bo ze względu na niskie koszty może od razu wymienić i tłok np taki zestaw http://allegro.pl/j426-tlok-tloki-chart-...27249.html ??
Tłok ten jest "CHIŃSKI" i może puchnąć lepiej kup oryginalny tłok do Charta Wink ZMD jak chcesz to dam CI link do niego a i ten tłok jest chyba jakoś zbyt długi Tongue
czyli myślisz że dobrze myślę że może to być tego wina ? jak zdemontuje to obejrzę i pomierzę bo może zakończy się tylko na nowych pierścieniach a chińskim produktom po żarówkach już dziękuję Big Grin jak rozpoznać oryginalny tłok ma jakieś oznaczenia ? (a linka podeślij)
Oryginalny tłok mniej się błyszczy od dzisiejszego i ma napis na nożce tłoka od spodu ZMD ale jeżeeli masz cylinder zużyty to nic Ci to nie da Smile

Takie rzeczy można jeszcze rataować w taki sposób że jeżeli masz cylinder NA to dajesz tłok NB i po sprawie Wink


Proszę link:
http://tablica.pl/oferta/nowe-tloki-zmd-...555d19a7ad
Dogadaj się z Chłopakiem na który szlif i będzie elegancko Wink
(19-07-2013 21:40:38)stqc napisał(a): [ -> ]Oryginalny tłok mniej się błyszczy od dzisiejszego i ma napis na nożce tłoka od spodu ZMD ale jeżeeli masz cylinder zużyty to nic Ci to nie da Smile

Takie rzeczy można jeszcze rataować w taki sposób że jeżeli masz cylinder NA to dajesz tłok NB i po sprawie Wink


Proszę link:
http://tablica.pl/oferta/nowe-tloki-zmd-...555d19a7ad
Dogadaj się z Chłopakiem na który szlif i będzie elegancko Wink

Teraz się wycwanili ! kupiłem chińczyka i też pisało zmd ale faktycznie się wiecej się świecił od org,
zdemontuje to się okaże w jakim stanie cylinder
Zmierz sobie ciśnienie sprężania na zimnym silniku i na rozgrzanym o ile masz możliwość. Jak wiadomo silnik spalinowy musi dobrze sprężać mieszankę, żeby rozwijać pełną moc.
a jakie jest prawidłowe ciśnienie sprężania dla charta ? (bo w książce jest podany tylko stopień sprężania)
no to stopień sprężania ma być chyba około 8barów Big Grin Z tego co wiem to BigSoft ma 11barów zresztą ja miałem kiedyś 8 a teraz mam 10 krejzi
nie myl stopnia sprężania z ciśnieneim sprężania bo to dwie różne rzeczy
Szczerze - nie wiem. Wg wzorów na obliczanie ciśnienia spręzania na podstawie stopnia sprężania w silniku dwusuwowym - powinno to być 8 barów. W praktyce dobry silnik ma 10-11. Możliwe, że Chart ma stopień sprężania 10, a w książce jest błąd, ale szczerze mówiąc zdziwiłbym się gdyby tak było. Teoretycznie da się określić jaki jest faktycznie stopień sprężania, ale trochę jest z tym zachodu.

Ja w każdym razie po szlifie oryginalnego cylindra, na nowym tłoku, pierścieniach i ogólnie silniku po remoncie i dotarciu miałem 11,5bara. Mierzone kilkoma manomterami. W pierwszym Charcie miałem coś lekko ponad 10 o ile pamiętam i silnik miał niezłą moc. Na jednym z cylindrów miałem lekko ponad 8 i był słaby. Więc coś w tym chyba jest.

Wg książki Chart ma niby stopień sprężania 8:1, a ciśnienie jest znacznie wyższe niż na jego podstawie powinno być. Ciekawe. Zrobiłem też porównanie, bo Jawa 223 ma 9:1 i ciśnienie na wyremontowanym i dotartym silniku wynosiło 9,2bara. Mierzyłem też w WSK 175 i też się zgadzało.
ostatnio mój chart jechał już max 50 km/h zmierzyłem ciśnienie na zimnym nie całe 6, a na nagrzanym 4,5 a więc zdemontowałem cylinder 1 pierścionek pęknięty przy zamku odłamany ten kawałek (taki schodek kwadracik) wbił się w tłok, cylinder w tym miejscu zarysowany wyczuwalne paznokciem.
jak ten mój chart jeździł to nie wiem, dziś zmierzyłem luz w pierścieniach w cylindrze i jest 1mm :-) do tego jeszcze 1 był pęknięty zastanawia mnie tłok bo jego długość mierząc na ściance z boku (bez wypuklenia) to 50mm widać nawet jak napisy zmd i ak12 były zeszlifowane czyżby ktoś go skrócił ?
Tak ktos go skrócił bo fabrycznie tłoki od Charta były skracane i ten napis ZMD (zakłady metalowe dezamet ) i AK12 (rodzaj stopu) są skrócone to taka norma Wink A jak chcesz to mogę Ci zmierzyć tłok i powiedzieć ile ma i jak ma otwierać dolot tłok bo o to właśnie chodzi :F
wymiary zawsze się przydadzą także poproszę, powiedzcie mi jeszcze bo korbowód rusza się na boki, jednak góra dół luzu nie wyczuwam tak może być ?
Stron: 1 2
Przekierowanie