Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zapłon tyrystorowy ogar 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Znalazłem takie coś: http://tablica.pl/oferta/tyrystorowy-ukl...b4e48;r:;s
1. warto?
2. można podłączyć go pod akumulator 12v 7Ah?
3. czy to prawda że z nim można jeździć bez kondensatora?
4. platynki robią tylko w takim układzie za "wyzwalacz" iskry tylko?
Pomyślałem nad takim czymś bo jest w cenie nowej cewki butelkowej (a jest lepszy). Po za tym pobiera mniej prądu niż zwykły układ zapłonowy bateryjny.
Pomóżcie.
Myślę że się opłaca aczkolwiek lepszym wyjściem był by zapłon CDI.
Ale go nie można podłączyć do akumulatora.
1. Tak
2. Nie
3. Tak, chyba, że to jest jakiś dziwny układ w co wątpię
4. Sterują tylko bramką tyrystora, czyli styki nie wypalają się jak przy standardowym zapłonie.

(29-06-2013 21:53:11)theogarowiec napisał(a): [ -> ]Myślę że się opłaca aczkolwiek lepszym wyjściem był by zapłon CDI.

Układ z linku, z pierwszego postu to też jest CDI. Czasem wydaje mi się, że część z Was traktuje skrót CDI jako całą nazwę. Przypominam, że CDI, to w rozwinięciu - Capacitor Discharge Ignition, czyli zapłon poprzez rozładowanie kondensatora. Często w sieci można spotkać stwierdzenia "zapłon tyrystorowy" i "zapłon CDI" jakby były osobnym tematem. W rzeczywistości to są te same układy, tylko inaczej nazwane. CDI = zapłon tyrystorowy i odwrotnie. Co innego zapłon tranzystorowy (TCI), ale to już inna bajka.

PS. Do autora tematu: jak Ci tak koniecznie zależy na zapłonie z akumulatora, to sobie zrób TCI, czyli zapłon bateryjny sterowany modułem tranzystorowym.
Dzięki za porade.
Ale teraz BigSoft jak takie coś skleić?
I czy to będzie takie coś co jest na tej stronie: http://ogar200.pl/index.php?id=elektroni...lek=modzap ?
I rozumiem że ten oto układ będzie pobierał mniej prądu niż zwykły seryjny podłączony do akumulatora?
Dobra. Już sie dużo naczytałem na temat tego owego schematu (który podałem wyżej) i ma same plusy w maluchu (a w ogarze będzie tak samo). Tak więc jak mam zrobić automatyczne blokowanie zapłonu po kilku sekundach? I jak mam ominąć tranzystor t2 aby nic sie nie zmieniło w tym układzie (bo piszą że on jest zbędny)?
(30-06-2013 13:14:51)afik98 napisał(a): [ -> ]Tak więc jak mam zrobić automatyczne blokowanie zapłonu po kilku sekundach?

Trzeba by zaprojektować układ czasowy do tego, ale po prostu jak wyłączysz silnik, to sobie wyłącz zasilanie stacyjką czy co tam masz. Możesz sobie zrobić kontrolkę zasilania, żeby nie zapomnieć.

Co do schematu, to kiedyś go przerobiłem na taki: http://db.tt/WjeEzjqJ
Sprawdzone, pracuje taki moduł wiele lat w takim małym traktorku na bazie Dzik-21 przerobionego na 4 koła + silnik z f126p - niezawodnie. Testowałem też go w Ogarku 200 i śmigał elegancko. Polecam.
Ten twój jakiś "bidny" sie wydaje w porównaniu do tego oryginalnego Big Grin .
Czemu tak?
Aj Wink . Rozejrzałem sie tylko po schemacie a nie przeczytałem tego co pisze pod spodem. Big Grin
Przekierowanie