Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Nowa Cewka W/N - Prawie Zerowa Iskra
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam. Szukam i nie mogę znaleźć.

Jeżdżę już chyba od miesiąca na pożyczonej od kumpla cewce która ma 3 lata, ma 8V i jest niezła iskra, lekko się pchnie i pali. No ale on ma już kasę na remont swojego i chciał abym oddał. Pojechałem do sklepu kupiłem cewkę 8V, jeszcze przed sklepem włożyłem, to iskra jest jakby jej nie było jakby 6V cewka. Ok sprzedawca daje drugą nic, daje 3 o 5zł droższą też nic. Co jest grane, że na nowe cewce nie ma praktycznie iskry (Czasami naprawdę nie ma), a na starej cewce jest pięknie?

Z góry dziękuję za odp, jeśli byście chcieli jakieś info to pisać, bo może czegoś nie podałem.

Sprzęt
Ogar 200
radziłbym poszukać jakiejś używanej w dziale SPRZEDAM lub gdzieś indziej, każdy wie co warte te nowe wyroby, lub źle podłączasz
No jest tak

21 22
15 1

No to pod 15 podłączam kabel który idzie z silnika a pod 1 masę. Teraz nie wiem co z tym zrobić... Kupiłbym 12V ale mam ryzyko spalenia instalacji tak? Może są jakieś pomysły co może być źle...

Muszą przyjąć w sklepie z powrotem tą cewkę w razie co?

CEWKA ZAPŁONOWA 8V
JAWA - JAWKA
"RENOX'
ja na twoim miejscu kupiłbym używana nawet z malucha (trochę za duża) nowa jak u ciebie nie działa to może sprawdź u kogoś innego czy zadziała
U kumpla który ma remontować podczas kopania z pewnością miał większą iskrę, ale też jego świeca to była. Sam nie wiem co jest źle. Czy mogłoby jeszcze coś się zepsuć? A od malucha, tego malucha? Fiata 126p? Możliwa jest może potrzeba teraz ustawienia zapłonu do nowej cewki?
Dziwna sytuacja. Przydało by się zmierzyć rezystancję uzwojeń w cewce tej od kolegi i tej nowej. Wiele by się wyjaśniło. Może... Smile
Nic nie trzeba przestawiać tylko wkręcić i jeździć. Co do cewki to właśnie też się oszukałem w Simsonie cewka 2 miesiące wytrzymała i wczoraj się zepsuła.
Hmm. A tak dokładnie to w której cewce? W/N czy tej na magnecie? Jeżeli w W/N to jak ja rozebrać i zmierzyć? Może też mam już słaby kondensator?
A którą pożyczyłeś od kumpla? Tongue
No starą taką ma 3 lata. Butelkową oczywiście, tą pod bakiem. Cewka na dnie ma takie coś:

Nowa:
Tylko wybite 8 V

Stara

W każdym kierunku góra, dół, lewa, prawa jest 6
8 V
Numery: 442 212 210 300
V 7 jakiś znaczek, chyba firmy.

@Zrobię zdjęcia cewek i nagram film z iskrami. Zaraz dodam.
No ale co nam to da, trzeba zmierzyć rezystancje uzwojeń cewki miernikiem. Ustawiasz multimetr na pomiar rezystancji i mierzysz najpierw uzwojenie pierwotne (pomiędzy 1 a 15) na niskim zakresie, a potem uzwojenie wtórne (pomiędzy gniazdem na przewód WN a 1) na dużym zakresie (np 20k). Wyniki podajesz tutaj.
Powoli przetłumaczę to tak jak ja to zrozumiem.

Ustawiam miernik na 200Ohm i przewodami od miernika do 1 czyli masy i 15 tego od silnika. Potem odłączam kabel WN od świecy i wkładając kabel miernika do kabla WN i 1 czyli masy, ustawiam też miernik na 20kOhm i to wszystko tak? Dobrze rozumiem? Sory że truje, ale to jest nowa cewka, więc raczej myślałem że będzie chodzić dużo lepiej niż ta 3 letnia...

Jeżeli dobrze rozumiem spróbuję zrobić to jeszcze dziś, jeśli dziś nie zdążę to dam jutro.
Tak Wink Oczywiście pomiaru dokonujesz, na odłączonej cewce od reszty instalacji!

PS. Pomiaru dokonujesz na tej od kolegi, a potem na nowej, żeby porównać wartości Wink
YY?? "Oczywiście pomiaru dokonujesz, na odłączonej cewce od reszty instalacji!" To co ja mam mieć ją sobie wyjętą na biurku i to tyle? Nic nie podłączać? Zero kabli itp?
jesli masz na starej iskre to przyczyna może być inna a co sie dzieje tak naprawde jaki objaw
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie