Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [ Wiki ] Romet Jaguar
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Rower wyścigowy , szosowy marki Romet o bardzo lekkiej konstrukcji. Posiada szerokie wyposażenie typu wyścigowego, w tym także siodło i kierownicę, Dwie przerzutki, podwójne koło łańcuchowe pozwalają stosować 10 przełożeń. Produkcja roweru rozpoczeła się w latach 50tych. Nieznana jest waga. Rower posiadał również ...
-Koła 27''x1 1/8' z obręczami wykonanymi ze stopu aluminium.
-Ogumienie wysokiej jakości.. "Pirelli"
-Hamulce. Przednie i tylne podciągane prod. "ROMET". Szczęki wykonane były z stopu aluminium .
-Przerzutki prod. CSRS.
-Kierownice owiniętą taśmą ... ( kierownica również była wykonana z aluminium)
.
Istniały 2 inne rodzaje "Jaguara"
-Jaguar Special
-Jaguar Super.
Jaguar Special został zaprojektowany i wykonany z myślą o zawodnikach kadry narodowej, podobnie jak jego brat bliźniak.. model "SUPER" posiadający lżejsze rury co jeszcze bardziej obniżało masę własną .
Co do osprzętu:
-przerzutki - w zwykłych jaguarach montowano rometowskie przerzutki lub Favority (Favorit Special albo Favorit PWB Racing), w jednym "Zwykłym Jaguarze" widzianym na Allegro była przednia przerzutka ZZR na wajchę. W Specialach Campagnolo Record.
-piasty - w zwykłych jaguarach piasty ZZR lub Romet z aluminiowymi kołnierzami, natomiast w Specialach Campagnolo Record.
-wsporniki kierownicy- ZZR lub Romet (ostre), zdarzały się też Favority.
-hamulce - w zwykłych Jaguarach szczękowe ZZR lub symetryczne Romet. W Specialach hamulce i klamki Mafac Racer.
-siodła - w Specialach i niektórych zwykłych Jaguarach montowano siodła Brooks B17. We większości zwykłych jaguarów występowały skórzane siodła (na jarzemku występowało logo ZZR lub Romet w zależności od rocznika), a w latach 80" plastikowe, czarne siodła.
-korby - Stalowe ramiona, aluminiowy łącznik i zębatki z wybitym grawerem mówiącym o ilości zębów oraz stopie aluminium, z którego wykonano dany element, klin 9mm. W Specialach korby TA Specialites (rzadko). W późniejszych Specialach występowały korby na kwadrat polskiej produkcji WAJLA.


Odnośnie odróżniania Jaguara od Jaguara Speciala:
Wszystkie "lepsze" Jaguary, w tym Speciale miały ścięte rurki przy wpuście sztycy podsiodłowej. W latach 70" zaczęto produkować Jaguary na ramach od Huragana - w tych rurki przy wpuście sztycy są zagięte na kształt litery U. (nie pewne w 100%). Speciale miały też chromowane końcówki widelca przedniego i tylnego.

Rozmiary sztyc:

Podobno Speciale miały 26,4 mm przez co można wnioskować, że rama jest na rurach Reynolds 531. (nie jest to pewne w 100%). 25,4mm - zwykłe Jaguary.

Rok produkcji:
Rok produkcji można odczytać na oryginalnych obręczach szytkowych. W jednym z kół mam wybitego pegaza oraz PA3 (stop aluminium) / miesiąc (u mnie się starł) 72.

Rozmiary ram:
530, 550, 570, 590


Gdzieś mogłem popełnić błąd, w takim razie doprecyzowanie przez forumowiczów mile widziane Big Grin
Jak coś mi się jeszcze przypomni, to dam znać. Big Grin
premiera huragana miała miejsce na targach poznanskich w 56 chyba roku
(29-08-2014 22:14:24)mz1 napisał(a): [ -> ]W późniejszych Specialach występowały korby na kwadrat polskiej produkcji WAJLA.
Walja to już późniejsze Romety, bo przecież najpierw w Głownie panowie robili sprzęty Remo, potem owy tajemniczy Walja odkupił odkuwki i prawie cały szpej i zaczał markowac czesci jako 'WALJA' a także produkować swoje, np. rzadkie hamulce przełajowe montowane w krosowych Cazzanigach. Czyli stawiałbym na drugą połowe lat 80.
Przekierowanie