Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: ZZR Jagna 1969
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam serdecznie.
Czas aby odrestaurować mój rower.
Prawdopodobnie to ZZR Jagna 1969r.

Rama
i prawdopodobnie z 69 roku bo nr seryjny zaczyna się na 69 XXXXXX, nabity na przodzie ramy.
Rozkręciłem go na cześć pierwsze, a za kilka dni będę zdzierał lakier z ramy i widełek. Kupię Scansol, a potem szczotkami stalowymi z drutu stalowego mosiądzowanego do wiertarki, mam coś takiego
może wystarczą?
Potem po zdarciu farby do zera, odtłuścić benzyną ekstrakcyjną i 2, 3 razy podkład, 2, 3 razy kolor, i bezbarwny.
Felgi tez są w opłakanym stanie trzeba zedrzeć farbę i pomalować na nowo, tak wyglądają



Kierownica, myślę że ten chrom da się uratować, może pasta metal polish autosol lub automax i tarcza polerska ? kierownica wygląda tak



trochę w gorszym stanie wygląda korba co z nią zrobić?


Błotniki sa aluminiowe, chciałbym je jakoś wypolerować, wystarczy pasta polerska i krążek polerski?
Całą reszta będę się potem martwił.
Będzie to mój pierwszy rower który zamierzam odrestaurować. Mam go od babci.
Bardzo mile widziane Wasze sugestie co i jak zrobić? Najlepiej szczegółowe i dokładne wyjaśnienia.
Pozdrawiam lukaszek1905
O ile to jest Jagna (szczerze mówiąc nie mam pojęcia co to jest, ale sądząc po mocowaniu torpeda do ramy <identyczne mam w ruskiej Kamie> jest to jakiś twór produkcji byłego CCCP, no ... ewentualnie po prostu koło było wymieniane) to niewiele tu z niej zostało. Dlaczego typujesz akurat nią? Przecież to może być dosłownie wszystko.
http://mslonik.pl/rowery/rowery-romet/79...-produktow

Co do chromu - kierownicy nie odratujesz, bo na chromie pojawiły się już wżery. To samo dotyczy korby, ale to jest oczywiste. Jeżeli chcesz wykonać to profesjonalnie, to oddaj wszystko do piaskowania, a następnie do niklowania/chromowania. Jeżeli nie masz kasy na takie zabawy, to zedrzyj stary chrom i pomaluj części srebrzanką. Efekt będzie raczej taki sobie, ale na pewno lepszy niż teraz.
jesli coś z romet'a to albo sawa albo jagna bo ten sam rozmiar kół, i ten sam rozstaw "równoległych" rur, ale posiadam jeszcze bagażnik taki jak w Jagnie. nie wiem sam;/
Ten rower jest mega dziwny. Rama 1969. Wydaje mi się, że błotniki alu. to późniejszy okres, pedały to samo. Ja mam ZZR Popularnego z 1969 i pedały są starszy typ, błotniki stalowe. Przy drugim - Romet Ambasador wszystko jest identyczne jak przy twoim tylko rama męska i z innymi mufami. To może być wszystko, podaj rozstaw nitów mocujących emblemat.
rozstaw nitów mocujących emblemat 5,61cm,
nie wiem gdzie został kupiony ale być może w Niemczech lub Belgii lub Polska? nie wiem
teraz myślę czy to nie jest Goplana?
Das ist Bromberg Fahrrad Werke
czyli co to jest najstarsi indianie nie wiedzą Smile

a tak serio bagarek ruski blotniki bardziej goplana niz jagna raczej ulep niz orginał
ale ogolnie fajne taczki no i siodło jebutnie stare!! chyba najciekawsze z całego roweru, z daleka nie widac ale raczej wczesna DDR Mifa niz ukraina
ok, a ktoś podpowie więcej odnośnie odrestaurowania? na te pytania które mam w 1 pościeTongue po za częściami chromowanymi bo już wnusiu napisał, pomyślałem też czy by tego chromu nie zedrzeć do zera i pomalować na czarno?
(27-05-2013 00:03:20)lukaszek1905 napisał(a): [ -> ]ok, a ktoś podpowie więcej odnośnie odrestaurowania? na te pytania które mam w 1 pościeTongue po za częściami chromowanymi bo już wnusiu napisał, pomyślałem też czy by tego chromu nie zedrzeć do zera i pomalować na czarno?

Złym pomysłem to nie jest Wink
Pomalowałbym tak ;D
a przy okazji czy wie ktoś jaki to jest dokładnie smar??
Jak tam prace idą Wink
Widzę że troche tych rowerów masz do remontu ! Wink
(06-06-2013 21:38:25)Przemi998 napisał(a): [ -> ]Jak tam prace idą Wink
Widzę że troche tych rowerów masz do remontu ! Wink

niestety praca z Jagną stanęła w miejscu, wystąpiły problemy z rowerem i już nie jest mój;/ tak że koniec z JagnąSad
Przekierowanie