Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kopci, nie jedzie, poźno reaguje na gaz, zalewa świece
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siema Smile

Mam dość poważny problem ze swoim ogarem. Otóż już od pewnego czasu miał problemy z gaśnięciem na luzie (tak po ok. 20 sekundach nagle spadał z obrotów), ale nie przejmowałem się tym zbytnio. Natomiast teraz problem jest o wiele większy. Otóż od jakiegoś czasu, ogarek odpalał, jeździł jak zwykle, nie kopcił (Mieszanka LUX10 1:20) i ogólnie niby wszystko okej, ale zawsze gdy go gasiłem, to zalewał mi świecę. Nie wiem czym jest to spowodowane. Dodatkowo ostatnio problem przybrał na sile i gdy kończyło mi się paliwo, to ogarek odpalał, jechał tylko na jedynce (jak wrzucałem dwójkę to nie miał siły jechać) i do tego okropnie kopcił. Dym nie był typowy dla spalanej mieszanki, przynajmniej wg. mnie był za jasny i nie miał tego "zapachu". Dodatkowo bardzo słabo reagował na gaz na sprzęgłe (tzn. trzeba było trzymać cały czas rolgaz na max i dopiero po ok. 5 sekundach zaczął wkręcać się na obroty) i teraz ma nawet problemy z jazdą na pierwszym biegu. Dodam, że dolałem mu 2l benzyny z LUX10 o mieszance tym razem 1:25 i wszystko dokładnie "zamieszałem" w baku. Nie mam już pojęcia czemu tak się dzieje...

PS: Dodam, że przed dolaniem paliwa, czyściłem wydech i wszędzie było tłusto od oleju. Całe kolanko i wydech były mokre i tłuste.

PS2: Podejrzewałem, że bierze mi olej ze skrzyni, ale przed zalaniem paliwa, dolewałem mu też oleju do silnika, to wyszło mi że ubyło mi może z 50ml (mam trochę wycieków z silnika niestety). Dodam, że przed dolaniem oleju jeździłem na tym "kopceniu" może z kilka minut więc być może tylko tyle oleju zdążyło pobrać?
Nie masz mixolu? Wyczyść gaźnik i wlej mixol zamiast luxa i musi dobrze chodzić..
Mixol mi się skończył. Poza tym dziwne by to było, gdyby to była wina LUXa, bo jakoś wcześniej tankowałem z luxem (1:20) i dopiero przy resztkach benzyny zaczął kopcić, a wcześniej normalnie jeździł.
Siema, u mnie był ten sam problem ale już jest rozwiązany!!!Problemem było to, iż wszystkie simmeringi były do wymiany oraz przy okazji wymieniłem pierścienie i uszczelki a na dodatek to głowica mi się skrzywiła i musiałem planować nie dużo, bo 0,5-0,7 mm oraz wymieniłem jeszcze pierścienie.Do benzyny zamiast Mixolu to możesz lać Orlen 2t Semisynthetic i najlepiej mieszanke 1:25 bo już nie ma benzyny o oktanie 76 tylko 95 lub 98.Lepiej lac 95 jak go katować nie będziesz.

Sprawdź platynki wyprzedzenie zapłonu oraz gaxnik bo mógł się rozregulować
(20-05-2013 17:19:03)Romeciarz351 napisał(a): [ -> ]Siema, u mnie był ten sam problem ale już jest rozwiązany!!!Problemem było to, iż wszystkie simmeringi były do wymiany oraz przy okazji wymieniłem pierścienie i uszczelki a na dodatek to głowica mi się skrzywiła i musiałem planować nie dużo, bo 0,5-0,7 mm oraz wymieniłem jeszcze pierścienie.Do benzyny zamiast Mixolu to możesz lać Orlen 2t Semisynthetic i najlepiej mieszanke 1:25 bo już nie ma benzyny o oktanie 76 tylko 95 lub 98.Lepiej lac 95 jak go katować nie będziesz

Czyli prawdopodobnie tak jak myślałem, bierze olej ze skrzyni Wink

Ja zawsze leję Lotos Mixol S w proporcjach 1:33 z PB95. Teraz wyjątkowo lałem LUXa (1:20/1:25) bo kryzys $$ a miałem pod ręką akurat ten olej.
1:20 ??? lol nie za mało ? 1:35 na tym oleju było by w sam raz a na dobrym 1:40
Jeśli już to za dużo... Im mniejsza liczba tym więcej oleju.

1:20 - Na jeden litr Oleju, 20 litrów benzyny - Na 1L benzyny 50ml oleju
1:33 - Na jeden litr Oleju, 33 litry benzyny - Na 1L benzyny 30ml oleju

I dla tego oleju zaleca się większą proporcję (na butelce zalecenie 1:20), gdyż jest on nieco inny niż typowe oleje do mieszanki.
Nie dość, że dużo wlejesz mineralnego oleju LUX 10 do benzyny 95, to jeszcze tyle ci on nagaru zostawi a jak byś tak wlał półsyntetyka 1:20 to on ci aż tego nagaru tyle nie zostawi a motorek nie będzie aż tak strasznie kopcił chyba że docierasz to rozumiem
(20-05-2013 17:35:05)Romeciarz351 napisał(a): [ -> ]Nie dość, że dużo wlejesz mineralnego oleju LUX 10 do benzyny 95, to jeszcze tyle ci on nagaru zostawi a jak byś tak wlał półsyntetyka 1:20 to on ci aż tego nagaru tyle nie zostawi a motorek nie będzie aż tak strasznie kopcił chyba że docierasz to rozumiem

Tak jak pisałem, używałem tego oleju w sytuacjach kryzysowych. Normalnie jeżdżę na Mixolu. I wiem, że zostawia on nagar, ale nie stać mnie na kupowanie droższych olejów, a Mixol S mam po 8zł za 1L po znajomości.
(20-05-2013 17:35:05)Romeciarz351 napisał(a): [ -> ]Nie dość, że dużo wlejesz mineralnego oleju LUX 10 do benzyny 95, to jeszcze tyle ci on nagaru zostawi a jak byś tak wlał półsyntetyka 1:20 to on ci aż tego nagaru tyle nie zostawi a motorek nie będzie aż tak strasznie kopcił chyba że docierasz to rozumiem

Zaraz mu napiszesz żeby nie lał wcale oleju i wcale nie nie będzie miał nagaru?

Stary, weź kiedyś w sobotę przyjedź to zobaczymy wszystko od a-z w tym silniku, i wtedy będzie decyzja czy robimy/robisz ten czy kupujesz inny...
No spoko ja chętnie przyjadę, tylko znajdź ty tą "sobotę" i daj mi wtedy znać Smile
Najbliższa? Na razie mam ją wolną Smile
Spoko Big Grin Ja zawsze znajdę czas Tongue
Jeszcze odkopię, bo mam pewną hipotezę...

Otóż czytałem gdzieś, że LUX10 z czasem się "rozdziela" od benzyny czy jakoś tak, w każdym razie przed otwarciem kranika należy jeszcze "zamieszać" w baku. No i moja hipoteza jest taka, że jak zalewałem poprzednie paliwo (z LUX10 1:20) to być może ten olej się właśnie trochę "odseparował" i jeździłem z mniejszą ilością oleju i dlatego jak miałem resztki to zaczął tak kopcić, bo w tych resztkach było duużo oleju. I dlatego teraz też kopci, bo ja nie spuściłem tych resztek z baku, tylko dolałem nowej mieszanki.

Muszę to sprawdzić w pewien sposób. Otóż spuszczę całe paliwo i zaleję trochę "czystej" benzyny. Odpalę go na chwilę i sprawdzę czy będzie kopcić. Jeśli nie, to oznacza, że benzyna miała za dużo oleju...


PS: Jak zmniejszyć dawkę paliwa w Jikovie? Tzn. iglica rowek w górę czy w dół ?
Przekierowanie