Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Słownik pojęć
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Słownik pojęć
Chciałbym pomóc nowym w tej dziedzinie i zrobić słownik pojęć, a więc jazda
A:
Aparat zapłonowy - iskrownik, odpowiada za wytworzenie prądu do podania cewce W/N, znajduje się z prawej strony silnika, tam gdzie hamulec


B
Bogata mieszanka
- jest wtedy gdy wlejemy za dużo oleju do paliwa czego efektem jest kopcenie i nadmierne osadzanie się nagaru na ściankach tłoka
C
Cewka zapłonowa - część iskrownika, znajduję się po lewej stronie aparatu zapłonowego

Cewka W/N - zwana też cewką butelkową, skrót W/N pochodzi od wysokiego napięcia, tworzy wysokie napięcie potrzebne do wytworzenia iskry, ma kształt butelki i umieszczona jest pod bakiem

Ciepłota świecy - wartość cieplna świecy, chodzi o to że świece zachowują się inaczej pod różnymi temperaturami(do ogara 205 najczęściej F80 lub jej odpowiednik)
Cylinder - część w której porusza się tłok, od stanu cylindra zależy moc naszego pojazdu

D
Dysze - część gaźnika odpowiedzialna za przepływa paliwa
(tutaj w powiększeniu)

DMP - Dolny Martwy Punkt punkt w którym tłok przesunięty jest najbliżej komory korbowej
F
Filtr powietrza - filtr składający się z gąbki umieszczony jest z tyłu gaźnika (tutaj akurat stożkowy ale jest też okrągły)

G
Gaźnik – urządzenie wytwarzające mieszankę paliwowo-powietrzną o odpowiednim składzie w silnikach spalinowych o zapłonie iskrowym. W gaźniku następuje dozowanie paliwa, jego odparowanie i wymieszanie par paliwa z powietrzem, a następnie dostarczenie odpowiedniej ilości wytworzonej mieszanki poprzez kolektor dolotowy do cylindra. Gaźnik jest częścią układu zasilania silnika spalinowego.

Głowica - zamyka przestrzeń roboczą nad blokiem cylindrowym.

I
Iglica - element gaźnika, wykonana z mosiądzu, odpowiada za przepływ paliwa

Iskrownik (magneto) - urządzenie elektromagnetyczne do generowania iskier elektrycznych (np. do zapłonu w silnikach). Składa się z jednej lub kilku cewek oraz młoteczka i kondensatora.

K
Kondensator - magazyn energii w ogarze znajduje się obok platynek

Komora korbowa - miejsce w którym porusza się wał
Karter - element obudowy silnika trzymający zębatki i łożyska, w ogarze są dwa
Klin - zapobiega przesunięciu się koła względem wału

Komora Pływakowa - komora w której porusza się pływak
Kosz sprzęgłowy - służy do przeniesienia napędu z silnika

L
Lewe powietrze - powstaje na skutek rozszczelnienia się układu dolotowego, efektem jest nierównomierna praca silnika
M
Mieszanka - po prostu mieszanka paliwa z olejem
Manetka - element kierownicy za który trzymamy

N
Napięcie - mierzone jest w V(woltach), wartość energii elektrycznej
Natężenie - mierzone jest w A (amperach), wartość energii elektrycznej
Nagar - czarny osad powstający po spalaniu mieszanki, nadmiar prowadzi do spadku mocy i przegrzewania się silnika
P
Pierścienie - elementy uszczelniające oddzielające komorę spalania silnika spalinowego tłokowego od skrzyni korbowej oraz zgarniające nadmiar oleju ze ścianek cylindra. Wykonane są z żeliwa ciągliwego lub szarego sferoidalnego, czasem z walcowanych prętów stalowych. Powierzchnie robocze pierścieni są chromowane lub pokryte molibdenem.

Platynki - ważna część silnika, odpowiadają za zwieranie i rozwieranie obwodu prądu potrzebnego do wytworzenia iskry

Przewód W/N - przewód łączący cewkę W/N z świecą zapłonową
Przedmuchy - występują gdy mamy nieszczelności w gładzi cylindra objawiają się brązowym osadem na ściankach
Puchnięcie tłoka - powiększanie się tłoka w cylindrze, skutkiem czego jest mniejsza moc
Poziom paliwa - ustawia się go w komorze pływakowej
Przekładka sprzęgła - okrągły element znajdujący się między tarczami sprzęgła

Przepustnica - znajduje się w gaźniku i odpowiada za dopływ powietrza do cylindra
S
Simmering - uszczelniacz, odpowiada za to aby olej nie dostawał się do komory korbowej jak i również za to aby olej nie wylewał się ze skrzyni

Sworzeń - element układu korbowego tłokowego silnika spalinowego, wykonany jako drążony walec; łączy korbowód z tłokiem oraz przenosi siłę z tłoka na oś korbowodu.

Szczelinomierz - narzędzie przydatne do ustalania szczeliny, przydatny do ustawiania zapłonu

Ś
Świeca Zapłonowa jest jednym z głównych elementów układu zapłonowego silnika spalinowego o zapłonie iskrowym. Podstawowym zadaniem świecy zapłonowej jest zrealizowanie we wnętrzu komory spalania wyładowania elektrycznego o wymaganym charakterze.

T
Tarcze sprzęgłowe - element silnika odpowiedzialny za wysprzęglanie

U
Uboga mieszanka - występuje gdy w mieszance jest za mało oleju
W
Wał korbowy - serce silnika odpowiada za przeniesienie mocy wybuchu na moc mechaniczną

Bezwzględny zakaz kopiowania materiału
dla początkujących dobry pomysł, ale lepiej zamiast cewki zapłonowej z definicją 6V, dać różne rodzaje cewek , bo są również świetlne oraz ładowania a mają one różne napięcia, bo forum nie obejmuje wyłącznie rometów
poprawie później bo wena mnie opuściła
Nareszcie ktoś to zrobił sam nad tym ostatnio myślałem bo na forum jest dużo początkujących userów z mapędami Big Grin
Pisać propozycje co jeszcze dodać.
Dodaj również o Jawie
że się tak wyrażę to tylko o rometach chcesz słownik na jawkę to sobie zróbSmile ja robiłem to góra 15 minTongue
Poczekaj EDGE jeszcze trochę, bo tez o tym trochę myślałem, to dam taki post w którym opiszę to czego jeszcze nie opisałeś. Dobra?
refresh...
może by ktoś przypiął
całkiem, całkiem ale wielu rzeczy jeszcze brakuje, brakuje również kilku zdjęć do tych rzeczy które jak na razie napisałeś :F
Grzechu hmm wiem że dużo brakuje ale napisz co dodać to chyba oczywiste
głowica, pierścienie, sworzeń, magneto, klin, kosz sprzęgłowy, tryby, wałek zdawczy
jak coś sobie jeszcze przypomnę i przypomnę nazwy to dopiszę :F
masz moje manetki :F ale dobry słownik ci powiem gdy ktoś czegoś nie wie to zajrzy tu Wink
Szczelinomierz nie jest dobry do ustawiania zaplonu tylko do ustawiania przerwy na platynkach badz elektrodzie od swiecy.
Edge - kapitalna robota Smile
Stron: 1 2
Przekierowanie