Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 2 cylindry w silniku 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam was , myslal ktos moze wstawic drugi cylinder do silnika 023 ?
chodzi mi dokladnie o takie cos http://desmond.imageshack.us/Himg27/scal...res=medium . Nie wspomne o simsonie s100 to calkiem inna bajka ale takie cos jak w linku to mysle ze to nie zly pomysl. W silniku 023 zaplon jest po lewej stronie i wtedy cylinder powinien byc po lewej .
trzeba by kartery miec inne bo na zwykłych karterach nic nie zrobisz Tongue musiał byś jakos dospawac kawałek karteru ale to sie nie uda.
Za dużo się filmików na yt naoglądałeś ;0 Nic z tego nie bd a nawet jak by było to trzeba mieć do tego warunki i kaseTongue
magneto miało by kłopot, nie wiadomo czy by odpalił
Możesz spróbować zrobić coś tego typu: https://www.youtube.com/watch?v=JONxT9CLBPg.
co się nie da? wszystko się da trzeba mieć chęci w Świdniku stoi wsk i też ma dwa cylindry i to w dodatku piętrowo!



Ogarnij troszkę pisownię
Nie lepiej dać większą pojemność? bo i tak nic z tego nie wyjdzie trzeba mieć doby warsztat do tego.
jest gościo co składa sam motocykle np kartery od innego skrzynie od innego itp ciekawe co by zrobił z romkaSmile
Wybaczcie mój sceptycyzm, ale stawiam swojego ukochanego T1 przeciw garści orzechów że projekt 2 cylindrowego 023(a może 046?) stanie na etapie kopiuj-wklej w Paint'cie.

Wystarczy że pomysłodawca zorientuje się że samo zaprojektowanie i wykonanie specjalnego wału będzie kilkukrotnie droższe od nowego, skośnego silnika 110 czy używanego, ale sprawdzonego 125ccm z Hondy czy Suzuki.
Chlopaki ja to ogarne Wink Postaram sie zrobic a jak nie wypali to bede jezdzil na silniku 019 albo 023 Big Grin
Życzę powodzenia, ale i tak zapewne skończy się to fiaskiem, ponieważ do tego jest potrzebna wiedza i sprzęt, czego ty raczej nie posiadasz, bo masz 13 lat...
(20-02-2013 19:13:06)skowron142 napisał(a): [ -> ]co się nie da? wszystko się da trzeba mieć chęci w Świdniku stoi wsk i też ma dwa cylindry i to w dodatku piętrowo!

Tylko, że człowiek który to zrobił nie miał 13 lat i wiedział coś więcej...
Czego to jeszcze ludzie nie wymyślą może jutro na forum ktoś doda post czy z 023 da się wycisnąć 50 koni ... Jak chcesz jeździć więcej to sobie kup Jawę 350,cbr,horneta itd.,bo tu po pierwsze w silniku nic nie zrobisz po drugie konstrukcja nie wytrzyma
oj wytrzyma wytrzyma, silnik - trzebaby kartery przerobić, dać komuś kto się zajmuje obróbką aluminium i da sobie z tym radę ale najpierw musisz obliczyć rozstaw cylindrów, długość wału, WAŁ- również można zrobić co wiąże się z tym, że trzeba dać kolejnemu specjaliście, który obliczy jak wydajnie połączyć dwa wały lub zrobić/dopasować jeden, kolejnym problemem jest zapłon, ponieważ trzeba obliczyć według już gotowego wału punkt zapłonów na obu cylindrach, czy miałyby być jednocześnie czy każdy w innym momencie, musiałbyś w to głębiej wejść, poszukać SPECJALISTÓW i mieć dość sporą ilość gotówki, oczywiście całą moc i moment obrotowy trzeba przenieść na tylne koło co z kolei sprowadza nas do wzmocnienia skrzyni biegów, sprzęgła.
Czyli po kolei:
1. Przemyśleć konstrukcję wału korbowego.
2. Przemyśleć rozwiązanie z zapłonem.
3. Dokładnie rozplanować przeróbkę karterów.
4. Pokombinować co ze skrzynią i sprzęgłem.
5. Policzyć swoje pieniążki.
6. Kombinować zależnie od wyboru wału, czy ma być jeden czy dwa gaźniki, najlepiej byłoby aby GMP w obu cylindrach były w jednym momencie.
Na razie tyle mniej więcej mi przyszło do głowy ale na tym nie koniec, jest to długa i żmudna droga.
Ludzie złoci Smile Macie + za kreatywne myślenie, da się to zrobić ale nie w domowych warunkach(chodzi mi o zwykłego zjadacza chleba).

Dobra, przypuśćmy wykroiłeś skrzynię korbową, przyspawałeś ją do drugiego karteru i jakimś cudem udało Ci się rozwiązać problem sprzęgła(które nie wytrzyma mocy 2 cylindrów i zacznie się ślizgać).

Teraz zostaje kwestia połączenia wałów, zapłonu, gaźników.

Połączenie wałów: Jako że nie masz w domowych warunkach sprzętu aby zrobić krzywkę z 2 skokami(gdybyś chciał aby tłoki odpalane były na przemian) to musisz połączyć wały w idealnie tym samym kącie aby w tym samym momencie znajdowały się np w GMP. Nie chcę nawet myśleć o siłach które w momencie pracy będą działały na wał, łożyska i karter...


Zapłon: Tak czy inaczej zostaje zapłon bateryjny ponieważ tradycyjny zasilany z cewki będzie miał ciężko wydolić. Zostaje przewinięce cewek które będą zasilały akum->zapłon

Gaźniki: Na każdy cylinder po jednym gaźniku... GM12F/GM13F będzie w cholerę ciężko zsynchronizować ze sobą więc pozostaje zakup droższego produktu który byłby w stanie zasilić 2 cylindry jednocześnie.


Myślę że wystarczająco zniechęciłem. Stracisz tylko czas i pieniądze a niepotrzebnie się tylko wku*wisz bo Ci to nie wypali.


Takie moje zdanie na temat robienia czegoś takiego.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie