Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z Rometem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam was drodzy Chłopcy Rometowcy mam taki problem w moim Komarku(Silnik S38) opowiem wam to w punktach:
1.Jak odpaliłem komarka po paru latach to romet raz wkręca się na wysokie a raz na niskie obroty co to może być?
2.Jak go odpalam to spaliny nie lecą na mnie a śmierdzi olejem od strony silnika a przy wyjściu kolanka z cylindra uciekają spaliny i tam, gdzie kolanko wchodzi do tłumika(tam też uciekają).
3.Pozamieniane biegi w rączce zamiast 1-0-2 jest 0-1-2 i jak chcę z popychu odpalić to nie da rady i jak świece wkręcę "NGK" to nie odpala, tylko na starej świecy "PAL" odpala.
4.Nie ma śruby regulującej poziom oleju na boku dekla z prawej strony.
1. Ustaw gaźnik
2. Tłumik zapchny
3. na biegach sie nie znam ( No to na tej PAL smigaj (oczywiscie jak zrobisz ))
4. Nie rozumiem pytania... Skoro nie ma śruby, to trzeba ją założyć, więc w czym problem?
2. Uszczelnić porządnie
rozkręć wszystko tak żebys na wierzchu miał.Cylinder z głowicą,tłumik,kolanko,gaźnik .Gaźnik rozkręć i wyczyść .Polecam mój instruktarz co do czyszczenia http://www.youtube.com/watch?v=Y-U7_x9YP6M .Następnie wyczyść tłumik.Możesz nalać do niego benzyny,rozpuszczalnika ,cokolwiek co sie pali tak około szklanki.Podpal i niech się wypali wszystko co wlałeś.Mozesz wrzucić petard bo dobrze czyszczą.Potem całą sadzę wystukaj o beton z tłumika.Sprawdz czy cylinder nie jest porysowany.Głowka tłoka pewnie jest czarna.Musisz ją wypolerowac aby był metal i najlepiej na połysk.Tak samo z głowicą bo od środka też pewnie czana.Zobacz czy w cylindrze wszystkie okna i kanały nie są zasyfione.Wyczyść kranik bo moze mało podaje paliwa.Wlej olej do skrzyni biegów i zakręć tą śrubkę z boku.Jeśli wszystko to będzie czyste to powinien chodzić równo
(13-02-2013 21:48:52)bartix4 napisał(a): [ -> ]1. Ustaw gaźnik
2. Tłumik zapchny
3. na biegach sie nie znam ( No to na tej PAL smigaj (oczywiscie jak zrobisz ))

co do 2 pytania to jak zrobić, żeby tłumik nie był już zapchany
a i jeszcze mam oderwany taki zielony kabel od przełącznika świateł, który znajduje się przykręcony do kierownicy czy od tego nie ma swiateł w komarze(przód i tył)?
napisalem ci przecież.Przeczytaj dobrze.Wypalasz go w środku wlewajac benzyne i podpaljąc
Wypalić tłumik (lejesz benzynę do środka i podpalasz . NIE TRZYMAJ TŁUMIKA JAK SIĘ PALI !).
Kup świecę ISKRA F75.
NGK do rometów to za przeproszeniem ciulstwo.
A z łączenia kolanko-tłumik zawsze uciekały spaliny. Rozwiązanie ? Sznur azbestowy owinąć.
To że ma nierównomierne obroty to wina zapewne simmeringa od strony sprzęgła.
Jeżeli nie ma śrubki poziomu oleju to znajdź jakąś co wejdzie - wkręć i zalej sprzęgło olejem (hipol w zupełności starczy).
Jeżeli po zalaniu oleju do sprzęgła zacznie mocno kopcić na biało to masz winowajcę - simmeringa.
1.Ustaw zapłon,i nie zaszkodzi wyczyścić gaźnik.
2.Uszczelnij,wyczyśc kolanko i tłumik (nie zaszkodzi).
3.Nigdy takiej sytuacji nie miałem z biegami ,ale w czym ci to przeszkadza?może musisz ustawić dobrze wodzik .
4.Jak nie ma,to załóż ,a może nie masz ,,dziurki" na śrubę ?
Aha. Jeżeli biegi są na odwrót to najpierw wymień linkę od biegów - wiele głupich problemów zawsze jest właśnie przez tę linkę.
(13-02-2013 22:10:31)Jorguś napisał(a): [ -> ]1.Ustaw zapłon,i nie zaszkodzi wyczyścić gaźnik.
2.Uszczelnij,wyczyśc kolanko i tłumik (nie zaszkodzi).
3.Nigdy takiej sytuacji nie miałem z biegami ,ale w czym ci to przeszkadza?może musisz ustawić dobrze wodzik .
4.Jak nie ma,to załóż ,a może nie masz ,,dziurki" na śrubę ?

dziurka jest ale śruby nie ma a oleju jest trochę na dnie a i jak wlać olej do skrzyni biegów-bo do sprzęgła to wiem
(13-02-2013 22:15:00)Romeciarz351 napisał(a): [ -> ]
(13-02-2013 22:10:31)Jorguś napisał(a): [ -> ]1.Ustaw zapłon,i nie zaszkodzi wyczyścić gaźnik.
2.Uszczelnij,wyczyśc kolanko i tłumik (nie zaszkodzi).
3.Nigdy takiej sytuacji nie miałem z biegami ,ale w czym ci to przeszkadza?może musisz ustawić dobrze wodzik .
4.Jak nie ma,to załóż ,a może nie masz ,,dziurki" na śrubę ?

dziurka jest ale śruby nie ma a oleju jest trochę na dnie a i jak wlać olej do skrzyni biegów-bo do sprzęgła to wiem

Jest jedna komora olejowa - sprzęgło i skrzynia jest smarowana tym samym olejem z jednej komory olejowej.
Lol .Ok na poważnie.Nie ma osobnych olejów tu i tu.Lejesz jeden HIPOL z Orlenu za 15zł
(13-02-2013 22:16:56)riley2pl napisał(a): [ -> ]Lol .Ok na poważnie.Nie ma osobnych olejów tu i tu.Lejesz jeden HIPOL z Orlenu za 15zł

I to znaczy że jak wlewam olej przez korek ten na czubku prawego dekla to idzie też do skrzyni?
Tak!!!!!!!!!!!
Przepraszam,że się wtrącę,ale podstawową czynnością po tak długim postoju jest wymiana simmeringów na wale Smile
Stron: 1 2
Przekierowanie