Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: romet Chart 210 elektronik by STQC
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
motoryniarz123 może bateria była jakaś licha i padła Wink Można by było zakupić dobrą baterię i się cieszyć może i dłużej niż 2k km :F
Jadę na zakupy i zastanawiam się co kupić poradzcie Smile
Mam zamiar kupić gumy podnóżek, manetek, startera i zmiany biegów. Linki sprzęgła, hamulca. Korek wlewu oleju, filtr paliwa, przewód paliwa i pierścionki coś byście jeszcze dokupili??
trochę tego jest a dokupić to nie wiem co jeszcze by można

a gdzie chcesz to wszystko kupić Huh
W mieście mam taki fajny sklep gdzie mają bardzo dużo części do starych motorków Wink
http://www.jawaczesci.pl/o-sklepie,2.html
Na stronie są tylko części do jawy ale na sklepie mają bardzo dużo innych części :F
BigSoft jakiś tam schemat ogarnełem :F
http://imageshack.us/a/img27/3360/v5ga.jpg

Wróciłem z zakupów oczywiście gum podnóżek nie ma, szczęk od Simsona też nie -_-
http://imageshack.us/a/img46/204/z2wk.jpg
Jest tu jeszcze spray czarny żaroodporny Wink
i tak masz dobrze, bo u mnie w pobliżu 40 km nie kupi żadnej części Sad a jak pytam o części to pytają się co to jest ten CHART
No jak widać do Charta to tylko uszczelki mają trzeba od czegoś innego dopasowywać cześci Big Grin Kto szuka ten znajdzie Smile
ja najbliżej mam do sklepu z 20km w auto-moto-zbycie i tak mają dużo części Big Grin
Też dzisiaj jadąc do sklepu miałem ok 20km Tongue
U mnie to nawet uszczelek nie dostane, tylko allegro wchodzi w grę, jedyne co dostane to pierścienie bo od komara podchodzą
Tak apropo tego regulatora to na jakim to prądzie najlepiej było by sprawdzić?? Bo sprawdzałem to na prądzie stałym tętniącym Tongue
Najlepiej sprawdź go po prostu w silniku z prądnicą. Sam zobaczysz jak sobie poradzi. Zaopatrz się w porządny radiator, bo podejrzewam, że będzie z niego niezły grzejnik ze względu na metodę regulacji prądu płynącego z prądnicy. Układ wygląda mniej więcej tak jak myślałem, ale z pewnych względów nie jest spotykany przy tego typu prądnicach (przy prądnicach z magnesami stosuje się regulatory stratne, równoległe, przeważnie na tyrystorach), ale zobaczymy jak sobie poradzi.. ;]
(22-11-2013 20:41:20)BigSoft napisał(a): [ -> ]Najlepiej sprawdź go po prostu w silniku z prądnicą. Sam zobaczysz jak sobie poradzi. Zaopatrz się w porządny radiator, bo podejrzewam, że będzie z niego niezły grzejnik ze względu na metodę regulacji prądu płynącego z prądnicy. Układ wygląda mniej więcej tak jak myślałem, ale z pewnych względów nie jest spotykany przy tego typu prądnicach (przy prądnicach z magnesami stosuje się regulatory stratne, równoległe, przeważnie na tyrystorach), ale zobaczymy jak sobie poradzi.. ;]
Jeden regulator już mam ale jest on w szkole Smile Aby było dobre oddawanie ciepła są zastosowane 2x tranzystory połączone chyba równolegle już nie pamiętam :F
Jak będzie z regulatorem to jeszcze nie wiem Wink Wiem że on napewno będzie best

PS. Dzisiaj tylko pomalowałem tłumik jak wyschnie to go pokaże Wink
Według schematu, który podałeś wyżej, na samej górze jest tranzystor darlingtona (no chyba, że ta druga kreska przy emiterze, to po prostu błąd na rysunku, poza tym tak na marginesie, druga linia powinna znajdować się przy kolektorze) i to on odpowiada za hmm przepływ prądu ładowania do akumulatora. Zakładam więc, że jest to ten Twój tranzystor dużej mocy. Zaraz pod nim widzę kolejny tranzystorek, to pewnie ten średniej mocy (brak symboli, więc zgaduję Tongue), który służy do wysterowania bramki głównego tranzystora. Także nie pracuje on równolegle jako para tranzystorów lecz steruje tym głównym prądowym. Kolejny tranzystorek, którego kolektor jest podłaczony do czerwonej diody, to pewnie jakiś npn małej mocy, załączający tą diodę, gdy prądnica ładuje. Czy tak?

Jest to więc typowy, szeregowy, liniowy regulator napięcia, z napięciem odniesienia ustalonym za pomocą regulowanej diody zenera.

Pamiętaj tylko, żeby nie dopuścić do uruchomienia tego regulatora bez obciążenia, bo jeżeli napięcie z cewki przekroczy 36V, to pójdzie z dymem.

Oczywiście ten regulator podłączasz za mostkiem prostowniczym!
Zrobiłem dzisiaj kolejny regulator aby sprawdzić jego działanie Big Grin Wygląda on tak:
http://imageshack.us/a/img12/5016/54r4.jpg Zrobiony jest on na płytce PCB, tyrystor na podkładce mikowej i tulei, wszystkie elementy nowe i nie przegrzane podczas lutowania :F Sprawdzić mam go zamiar w taki sposób że czerwony kabel do +na akumulatorze, niebieski do prostownika a przed prostownikiem autotransformator aby można było regulować napięcie, a czarny do -na akumulatorze i prostowniku Wink
Wszystko będe sprawdzał miernikami aby nie dać za wysokiego napięcia Wink
Dam voltomierz na prostowniku, voltomierz na klemach akumulatora i amperomierz cęgowy na kablu od akumulatora (+) Teraz nie ma opcji musi działać :F
Hmm to jaki Ty w końcu regulator budujesz? Tyrystorowy, czy na tranzystorach bo już się pogubiłem... Tongue
Przekierowanie